סגור
דן פרופר מנכ"ל אסם
דן פרופר, מנכ"ל אסם (צילום: אריאל שרוסטר)

יו"ר אסם דן פרופר פורש לאחר 56 שנה בחברה

פרופר, בן למשפחת המייסדים, הודיע על פרישתו בסוף השנה. הוא כיהן במספר תפקידי מפתח במשך למעלה מחמישה עשורים, מתוכם 25 שנים כמנכ"ל וב-17 השנים האחרונות כיו"ר. ב-1992 הוא הוביל את הנפקת החברה בבורסה, וב-2016 ניהל את המגעים שהובילו למיזוג אסם לתוך נסטלה

דן פרופר, בן למשפחת המייסדים, יפרוש מתפקידו כיו"ר אסם. פרופר (81) הודיע על החלטתו לפרוש מתפקידו כיו"ר חברת אסם בסוף שנה זו, ובתום 56 שנים בחברה. פרופר הצטרף לחברה בשנת 1966 בתום לימודי הנדסה בטכניון, וכעבור שנתיים מונה לנהל את מפעלה הראשון של החברה בבני ברק. מאז, במשך למעלה מחמישה עשורים, כיהן במספר תפקידי מפתח בחברה, מתוכם 25 שנים כמנכ"ל וב-17 השנים האחרונות כיו"ר החברה.
מהמפעל בבני ברק, אותו הקימו שבעת מייסדי החברה, ובהם אביו אויגן פרופר, הוביל דן פרופר פיתוח ובנייה של חברה בת שבעה מפעלים, עשרות קווי ייצור ומרכזי לוגיסטיקה והפצה.
ב-1992 הוביל פרופר את הנפקת החברה בבורסה בתל אביב, ושניים וחצי עשורים לאחר מכן ניהל את המגעים שהובילו למיזוג אסם לתוך נסטלה בשנת 2016.
במקביל עסק פרופר בפעילות ציבורית, ובין השאר כיהן כנשיא התאחדות התעשיינים במשך שש שנים, כיו"ר המועצה המייעצת של בנק ישראל במשך שלוש שנים וכיו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים.
פרופר עוזב את אסם בתקופה מאתגרת, אחרי ששני ניסיונותיה להעלות מחירים ב-2018 והשנה נכשלו, וההערכות הן כי תבצע ניסיון נוסף בסוף השנה. אם תעשה כן, צפויה החברה להתמודד עם לחץ ציבורי כבד, כפי שנרשם לאחרונה כלפי דיפלומט, שסטוביץ וחברות נוספות שמבקשות להעלות מחירים.
דן פרופר מסר: "במלאות 80 שנה לאסם, ובתום 56 שנים בהן היתה לי הזכות למלא שורה של תפקידי מפתח בחברה, אני מסיים את תפקידי כיו"ר החברה. היתה זו החלטה לא פשוטה עבורי ואני יכול לומר בבטחה כי אני יכול לצאת מאסם, אבל את אסם לעולם לא ניתן יהיה להוציא מתוכי. את כל חיי הבוגרים עיצבה עבודתי בחברה וכן עיצבו האנשים עמם נפלה בחלקי הזכות לעבוד – עובדים ומנהלים כאחד. אני קשור לחברה בנימי לבי וגאה על המהלכים החשובים שהובילו ליצירת אימפריית מזון ישראלית מפוארת".
מרקו סטמברי, מנכ"ל אזור אירופה בנסטלה, מסר: "המקצועיות והמנהיגות יוצאת הדופן של פרופר, החוש העסקי שאין שני לו והחזון האסטרטגי לטווח ארוך בנו את היסודות של אסם נסטלה כפי שאנו מכירים אותה כיום. בשם הנהלת נסטלה וכל אזור אירופה, אני רוצה להביע את תודתי העמוקה על תרומתו יוצאת הדופן, המחויבות העצומה והמסירות לאסם נסטלה ואנשיה במשך יותר מחצי מאה".