סגור
מחסנים של עלי אקספרס
מחסנים של עלי אקספרס. "בשל המצב הייחודי זמן השילוח של החבילה שלך עשוי להתעכב"

הטיסות מבוטלות והסחורות לא מגיעות

ביטולי טיסות של חברות בינלאומיות מעכבים מוצרים שהוזמנו מאתרי סחר בחו"ל. רשות חירום לאומית דיווחה על סדרי עדיפות בקליטת מטענים בנתב"ג

עיכובים במשלוחים מאתרי הסחר הבינלאומיים. ביטולי טיסות של חברות בינלאומיות מובילים לעיכוב מוצרים שהוזמנו מאתרי סחר בחו"ל כגון אסוס, עלי אקספרס ו־SHEIN. אתר אסוס שיגר הודעה ללקוחות כי בשל מיעוט הטיסות, משלוחים לישראל עשויים להתארך יותר מהרגיל, והלקוחות מתבקשים לעקוב אחר הגעת המשלוח. עלי אקספרס הודיעה גם היא ללקוחות כי "בשל המצב הייחודי זמן השילוח של החבילה שלך עשוי להתעכב".
משלוחים ביבוא אישי מגיעים לארץ באמצעות טיסות ולא דרך הים, ולכן יש מיתאם בין מספר הטיסות הנכנסות לישראל לבין מהירות וכמות המשלוחים שמגיעים לארץ ומופצים לצרכנים. "העיכובים הם בכפוף לטיסות", אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל של אחת מחברות ההפצה שמפיצות חבילות מאתרים בינלאומיים לבתי הלקוחות או לנקודות איסוף. "לנו אין כרגע סחורה להפיץ, ואנחנו תלויים בחברות הטיסה שמביאות את הסחורה. אין לי שליטה על זה. כרגע יש עיכוב של 4-3 ימים בסחורה שאמורה להגיע. זה לא היסטרי אבל אם זה ימשיך ככה, יהיו עיכובים ארוכים יותר. אנחנו כפופים להנחיות פיקוד העורף, ובמקביל עושים מה שאפשר מעבר להנחיות בלי לסכן חיי אדם. באופקים לדוגמה אין חלוקה של חבילות, אבל אנחנו מצליחים לפתוח את הסניף שם פעמיים בשבוע. נתב"ג ירד למשמרת אחת כי אין כמעט מטענים שנכנסים לארץ, ומה שכן מגיע משוחרר מהר מאוד. היינו רגילים לקבל סחורות גם בטיסות מטען וגם בטיסות תיירים, והיום אנחנו מקבלים חבילות רק בטיסות שכר וזה לא הרבה".
רשות חירום לאומית (רח"ל) הפיצה בתחילת השבוע איגרת, ובה הסבירה כי בשל המצב והעומס הצפוי על נתב"ג וחברות המטענים ממ"ן ו־swissport, ייקבעו סדרי עדיפות בקליטת מטענים בנתב"ג. על פי רח"ל, בשלב זה אין עיכובים בקליטה ושחרור המטענים שמגיעים לישראל, אך כדי למנוע עומסים בחברות המטענים הוחלט כי מעכשיו יקבלו עדיפות עליונה משלוחים ומטענים של מערכת הביטחון, בעדיפות שנייה משלוחים ומטענים של מערכת הבריאות, ובעדיפות שלישית משלוחים ומטענים למשק החיוני. "באחריות משרד התחבורה לפעול על פי סדרי העדיפות הנ"ל, ולהנחות את חברות התעופה האזרחיות וחברות המטענים", נמסר במכתב מטעם הרשות. חברת הלוגיסטיקה ICL עדכנה גם היא את לקוחותיה בנוגע לביטולים רבים של טיסות מישראל ואליה, והודיעה להם כי מכס נתב"ג עובד במשמרת א' (בוקר) אך אין משמרת ב' (ערב).