סגור
איתן רוב מנכל קבוצת ניסקו ארדן
איתן רוב, מנכ"ל קבוצת ניסקו (צילוםן: תומי הרפז)

בלעדי
קבוצת ניסקו רכשה את השליטה בהומיטק לפי שווי של 8 מיליון שקל

ניסקו רכשה 51% מהחברה שבבעלות משפחות קאופמן, המפתחת פתרונות IOT ומוצרי בית חכם. במסגרת העסקה ניתנה לניסקו אופציה להגדיל בעוד שלוש שנים את אחזקותיה ל־70%

קבוצת ניסקו רכשה את השליטה בחברת הומיטק, המפתחת פתרונות IOT ומוצרי בית חכם. ל"כלכליסט"נודע כי ניסקו רכשה 51% מהומיטק, שבבעלות משפחת קאופמן, לפי שווי של 8 מיליון שקל, ולאחר משא ומתן שנמשך כשנה. במסגרת העסקה ניתנה לניסקו אופציה להגדיל בעוד שלוש שנים את אחזקותיה ל־70%.
הומיטק הוקמה ב־2015 כחברה לפיתוח וייצור פתרונות IOT. מטה החברה נמצא בחיפה, שם גם ממוקם מפעל הרכבות וכן מהנדסים והנדסאים שמספקים את התוכנה והחומרה של מערכות ומוצרי הבית החכם. החברה נמצאת בבעלות משפחת קאופמן, גד רביבו ומשה בדוסה, ומנוהלת על ידי ליאור קאופמן. לאחר העסקה מחזיקה משפחת קאופמן ב־21.56%, וגד רביבו ומשה בדוסה ב־13.72% כל אחד. את הומיטק ייצג בעסקה משרד עו"ד בן ארי, פיש ושות'. ניסקו יוצגה על ידי משרד עו"ד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות'.
על פי הערכות, הומיטק מגלגלת 6 מיליון שקל בשנה ומדווחת על רווח גולמי של 61% ורווח תפעולי של 31%. להומיטק 150 אלף לקוחות פעילים, והמערכות ומוצרי הבית החכם שהיא פיתחה מיועדים להתקנה והרכבה על תשתית חשמל קיימת.
ניסקו, שנוסדה לפני כארבעה עשורים בידי יצחק ניתן ואריה קידרון, עוסקת בתחום החשמל והרכיבים האלקטרוניים. החברה מנוהלת על ידי איתן רוב. בשנה שעברה רכשה חברת הביטוח מנורה 15% ממניות ניסקו לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל, וב־2019 בנק הפועלים רכש 20% מניסקו לפי שווי של 600 מיליון שקל.