סגור

בלעדי
מקס ברנר פותחת חנות בטיימס סקוור

הרשת משנה אסטרטגיה ועוברת להתמקד בחנויות שוקולד במקום במסעדות. “היתרון היחסי שלנו הוא לא בארוחות בוקר”, אומר הבעלים דודו וקנין

מקס ברנר פותחת חנות שוקולד בטיימס סקוור בניו יורק. לכלכליסט נודע כי רשת השוקולד, בבעלות דודו וקנין ויניב שטנגר, שקנו את הרשת ב־2018 משטראוס, יפתחו בנובמבר את החנות על שטח של כ־60 מ"ר, ברחוב 48 פינת השדרה ה־7. חנות השוקולד של מקס ברנר תהיה צמודה לחנות המותג M&M. למקס ברנר שתי מסעדות שוקולד בר ביוניון סקוור ניו יורק ובפילדלפיה שנפתחו ב־2006.
בחברה החליטו לשים דגש על תחום הריטייל ולהתמקד בתחום השוקולד והקינוחים ופחות בתחום המסעדנות. לאחר שהחברה הפסידה את המכרז בנמל תל אביב וסגרה את הסניף, היא החלה לשפץ את סניף רוטשילד בתל אביב שבו האריכה את חוזה השכירות ל־12 שנים. אך מעבר לכך, מאז הקורונה מקס ברנר פועלת בעיקר לפתיחת חנויות למכירת שוקולדים. גם בחמש המסעדות הקיימות החברה שינתה את התפריט והוציאה את ארוחות הבוקר לטובת מנות מבוססות שוקולד וקינוחים.
2 צפייה בגלריה
חנות שוקולד חדשה של מקס ברנר בבאר שבע
חנות שוקולד חדשה של מקס ברנר בבאר שבע
חנות שוקולד חדשה של מקס ברנר בבאר שבע
(צילום: יונה קפלן)
"אנחנו שמים פוקוס גדול על תחום ההתמחות שלנו שזה עולמות השוקולד והריטייל", מסביר וקנין. "בפועל, הקמנו אתר אינטרנט חדש בתחילת משבר הקורונה, וראינו שהביקושים בו גבוהים לשוקולד ולמארזים שלנו. זה הדליק לנו נורה שיש הזדמנות וכיוון, החלטנו להתמקד ולהתפקס ולקחנו את היתרון שלנו ופיתחנו אותו. ביולי עד ספטמבר שעבר פתחנו גם שתי חנויות של שוקולד ומתנות בגרנד קניון באר שבע ובקריון בצפון שהן משמשות בין היתר למשלוחי חבילות שמוזמנות באונליין”.
מקס ברנר מתכננת להגיע לפריסה של 12-10 חנויות. "אנחנו מתכננים לפתוח חנות בירושלים, תל אביב, קניון איילון, קניון חיפה וקניון רננים, ויש לנו אונליין שדרכו ניתן להזמין לכל הארץ".
2 צפייה בגלריה
ניו יורק ברודוויי טיימס סקוור השכר הגבוה ביותר
ניו יורק ברודוויי טיימס סקוור השכר הגבוה ביותר
טיימס סקוור
(צילום: שאטרסטוק)
תרחיבו את המסעדות של מקס ברנר?
"אם יהיה לוקיישן שאי אפשר לסרב לו אז נפתח, אבל היתרון היחסי שלנו הוא לא בארוחות בוקר ובמנות מבושלות, אלא בשוקולד ובעיצוב מארזים. זה נכון שזה גם יותר רווח, אבל זה בעיקר עניין של פוקוס. בקורונה גם שינינו את התפריט והפסקנו להגיש ארוחות בוקר מלאות אלא יותר כריכים, טוסטים וקינוחים. את הביצה והחסה אני לא מגדל ולעומת זאת בשוקולד יש לי שליטה על כל שרשרת הייצור. אנשים באים למסעדות שלנו כדי לחגוג ימי הולדת ולאכול שוקולד. זה עובד יפה, אנשים אוהבים את השינוי וזה גם הרבה יותר יעיל. ככל שאתה יותר ממוקד, זה יותר בריא לעסק".
למקס ברנר יש מפעל לייצור שוקולד בבית שמש ועד לאחרונה היתה גם מייבאת חלק מהשוקולד. באפריל האחרון החברה הפסיקה לקנות חומר גלם בבלגיה והתחילה לייצר את השוקולד בעצמה במפעל שבבעלותה. "בקורונה הזמנו מגרמניה קו ייצור שוקולד בעלות של מיליון דולר ומייצרים את השוקולד מאפס. בעבר היינו קונים שוקולד מבלגיה וממנו עושים פרלינים”, אומר וקנין, “היום אנחנו קונים חמאת קקאו ומרכיבים את השוקולדים מאפס. נתפתח לשוקולד מועשר בחלבון ומוצרי פרימיום נוספים".