סגור
מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן
מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן (צילומים: ערן גרנות, אביגיל עוזי)

בלעדי
רשות ני"ע פתחה בבדיקת אי־סדרים חשבונאיים בשופרסל

הרשות פנתה לנושאי משרה בהנהלת שופרסל ופתחה בבדיקה. בין היתר, נבדקים היחסים בין שופרסל ליבואנית מוצרי החשמל ניופאן והעמלות שהרשת משלמת; וטענות על הסטת הרווחיות מפעילות המזון לפעילות הפארם כדי להציג מעבר מהפסד עמוק לרווח

המאבקים הפנימיים בשופרסל הובילו את רשות ני"ע לפתוח בבדיקת החברה. ל"כלכליסט" נודע כי הרשות פנתה לנושאי משרה בהנהלת שופרסל בדרישה להשיב על שורת שאלות הנוגעות לאירועים החריגים שהתרחשו בחודשים האחרונים והטענות שהועלו במסגרתם.
כזכור, בינואר האחרון התפטר מנכ"ל החברה איציק אברכהן, שחזר לאחרונה כיו"ר. ההתפטרות התפרשה כהדחה על ידי היו"ר לשעבר יקי ודמני, שהודח אף הוא כעבור כארבעה חודשים, ועם הדחתו העלה טענות לגבי התנהלות שופרסל בנוגע לתחום הנון־פוד והפארם.
הטענות נגעו, בין השאר, ליחסים המסחריים בין שופרסל לחברת ניופאן, יבואנית מוצרי החשמל, ולשיעור העמלה שהרשת משלמת לה. ביחס לרשת הפארם נטען כי החברה הסיטה רווחיות מפעילות המזון לפעילות הפארם, כדי לאפשר לחברה שרשמה הפסדים עמוקים להציג מעבר לרווח.
עוד נודע כי כבר כשהועלו טענות אלה נעשו פניות לא רשמיות לגורמים בחברה מצד נציגי הרשות. השבוע כבר שלחה הרשות בקשה רשמית להבהרות.
עוד קודם לפתיחת בדיקת הרשות דרש בעל מניות בחברה לדחות את אספת בעלי המניות, שזומנה לאישור מינויו של אברכהן לדירקטור. הוא טען, כי יש לבדוק קודם לכן את הטענות לאי סדרים שהועלו. שופרסל דחתה את הדרישה.
מרשות ני"ע נמסר: "הרשות לא מתייחסת לפעילותה מול הגופים המפוקחים".
משופרסל נמסר: ״שופרסל לא מוסרת פרטים שבינה לבין רשות ניירות ערך, והיא מדווחת עפ"י דין. החקירה הפנימית והחיצונית ששופרסל מבצעת טרם הסתיימה, ולא התקבלו מסקנותיה״.