סגור

פרשנות
ההתבזות בשופרסל: אף אחד לא יוצא טוב

הסכם סיום ההעסקה של עופר בלוך ממחיש את אובדן הבושה והכפפת כל מה שנדרש לאג׳נדות ולהעדפות האישיות של אברכהן מחד, ומנגד את החזירות של בלוך בחליבת קופת החברה - על גב הקמאונאית הגדולה בישראל

הסכם סיום ההעסקה, שחתם את הכהונה הקצרה של עופר בלוך כמנכ״ל שופרסל, הוא כתם הן על המנכ״ל המפוטר והן על היו״ר הנכנס איציק אברכהן, שעסקו במסע הכפשות — על גב הקמעונאית הגדולה בישראל. ההסכם ממחיש את אובדן הבושה והכפפת כל מה שנדרש לאג׳נדות ולהעדפות האישיות של אברכהן מחד, ומנגד את החזירות של בלוך בחליבת קופת החברה, שכספי הפנסיה של הציבור מושקעים בה.
ההסכם לסיום העסקה בת החודשיים של בלוך אינו ראשון מסוגו, אבל הציניות שבה נוהל המהלך בחברה ציבורית חושפת כיצד דח״צים לא באמת משרתים את האינטרס הציבורי, אלא נאחזים בכיסאותיהם, גם במחיר התבזות וכניעה לאינטרס של מוקד הכוח. אברכהן קנה תמורת כ־1.5 מיליון השקל שישולמו לבלוך את השליטה בפועל בשופרסל, וכעת יידרש לפרוע את הצ׳ק שנתן למוסדיים, ובו הבטיח לשפר במהירות את תוצאות החברה שנקלעה למשבר.
הדורסנות שהפגין כלפי בלוך כבר חלחלה לקשר עם הספקים, שהיו"ר ייקר להם את העמלות בעשרות מיליוני שקלים בשנה. סביר להניח שהבאים בתור להירמס יהיו הצרכנים, כשהוא ישעט לעבר היעדים שיבטיחו לו בונוסים של מיליוני שקלים.