סגור
הראל ויזל סניף של פרט א־מנג'ר
הראל ויזל על רקע סניף של Pret A Manger (צילום: שאטרסטוק, דימה טליאנסקי)

נחשף בכלכליסט
פוקס תקים עם האחים ירזין סניפים של Pret בישראל

פוקס וחברת ההסעדה ירזין סלע חתמו על הסכם עקרונות לא מחייב עם הרשת הבריטית לקבלת זכיון להקמת סניפים של רשת המזון והקפה הבינלאומית בישראל. הצדדים צפויים לחתום על הסכמים במהלך הרבעון הראשון לשנת 2023

כפי שנחשף בכלכליסט בחודש יולי האחרון קבוצת פוקס חתמה בשותפות עם חברת ההסעדה ירזין סלע, בבעלות האחים יורם וארי ירזין ויובל סלע, על הסכם עקרונות לא מחייב, עם הרשת הבריטית Pret A Manger לקבלת זכיון להקמת סניפים של רשת המזון והקפה הבינלאומית בישראל. הצדדים צפויים לחתום על הסכמים במהלך הרבעון הראשון לשנת 2023.
במסגרת הסכם העקרונות סוכם כי תוקם חברה ישראלית, שפוקס תחזיק ב-75% ממנה וירזין סלע ב-25%, שתהיה בעלת הזכיון לרשת בתי הקפה האנגלית. זכויות הפיתוח והקמת הסניפים יוענקו לחברה החדשה למשך עשור עם אופציה להארכה לעשור נוסף, בכפוף לעמידה בקצב פתיחת סניפים ולכך שפוקס תקים לפחות 40 סניפים בעשור הראשון, ותעמוד בתנאים נוספים שנקבעו בהסכם. בנוסף, תקופת ההפעלה לכל סניף תהיה לפחות 10 שנים ואופציה של פוקס להאריך ל-10 שנים נוספות.
עוד נקבע בהסכם העקרונות כי בתמורה לזיכיון, ישלמו פוקס וירזין לחברה האנגלית תמלוגים חודשיים מסך המכירות נטו ונקבעו הוראות ביחס לתנאי אספקה, שיפוץ סניפים, וסיום ההסכם.
Pret A Manger נוסדה בשנת 1986 בלונדון ושם ממוקמים משרדי החברה. היא מתמחה בקפה ומזון טרי מוכן במקום. לרשת 600 סניפים והיא פועלת בעשר מדינות באירופה, צפון אמריקה ואסיה ומעסיקה למעלה מ-13 אלף עובדים בעולם.
מבחינת פוקס מדובר בעסקה ראשונה בתחום המזון. עד כה פעלה פוקס בענפי האופנה, אופנת הספורט, מוצרי תינוקות, כלי בית ומוצרי טיפוח. עסקה זו , אם תיסגר, מהווה נדבך נוסף, של פוקס שפועלת לגוון את פורטפוליו המותגים שלה ולהרחיב פעילות גם מחוץ לישראל.
להראל ויזל וירזין סלע יש כבר שותפות קודמת בתחום ההסעדה. בשנה שעברה רכש ויזל ביחד עם חברת הביטוח הראל ובנק הפועלים מחצית ממניות חברת ההסעדה ירזין סלע לפי שווי של 100 מיליון שקל לחברת הקייטרינג.