סגור
שיווקיסט - מיקי עתיר
(אולפן כלכליסט)

עלויות הפקה נמוכות ומליוני חשיפות בקרב קהל חדש? כדאי שתכירו את טיקטוק

קמפיין שיווקי מוצלח הוא עניין הכרחי לאפליקציות בתחילת דרכן, אבל לא תמיד יש לכך את המשאבים הנחוצים. בפוטומיין, אפליקציה לסריקת תמונות ונגטיבים, זיהו את הפוטנציאל של הרשת החברתית טיקטוק, ובעזרת תקציב זעום יצרו קמפיין עם תוכן אותנטי המתאים לפלטפורמה שזכה למיליוני חשיפות והביא למאות אלפי הורדות. כך עושים את זה נכון

שיווק אפליקציה יכול להיות תהליך מאתגר, בעיקר משום שבחנויות האפליקציות ישנן למעלה מ-2.5 מיליון אפליקציות שונות המנסות לתפוס את תשומת ליבם של הגולשים. אז איך בכל זאת ניתן להגיע לקהל רחב ופוטנציאלי ככל האפשר, מבלי לקרוע את הכיס?
מיקי עתיר, מנהל השיווק של אפליקציית פוטומיין, הגיע לאולפן שיווקיסט ושיתף את סוד ההצלחה של הקמפיין שלהם: "המטרה שלנו כאנשי שיווק היא לנסות ולהציג את האפליקציה בכל מקום אפשרי ועדיף כמובן שזה יהיה בטלפון הנייד, שם המרחק מהיכרות עם האפליקציה ועד הורדתה הוא מרחק של לחיצת אצבע אחת פשוטה. צריך להגיע למקום בו הגולשים מבלים זמן רב בצריכה של תוכן חברתי – לרשתות החברתיות. שם אפשר להציג למשתמש מודעה מעניינת, ורלוונטית עבורו אשר תעודד אותו לנסות ולהוריד את האפליקציה".
אבל לפני שאתם רצים להיעזר במשרדי פרסום ומשקיעים אלפי שקלים בהפקה נוצצת, פרזנטורים מפורסמים ואמצעי קידום, בפוטומיין הבינו שבעזרת קריאייטיב נכון ניתן לחסוך כסף רב ולהגדיל את כמות החשיפות למיליוני משתמשים פוטנציאלים.
1 צפייה בגלריה
מיקי עתיר שיווקיסט
מיקי עתיר שיווקיסט
מיקי עתיר
(צילום: אולפן YNET)
"בפוטומיין שהיא אפליקציה לסריקה ושימור של תמונות ונגטיבים ישנים, חיפשנו דרך חדשה להציג את החברה ומוצריה וגילינו שאולי בעצם הפתרון נמצא מתחת לאף שלנו. בעזרת היוצרים והמשתמשים של הרשת החברתית טיקטוק שהינם ברובם צעירים וטכנולוגיים מאוד הצלחנו לייצר קריאייטיב אשר ענה בדיוק על ההגדרות שחיפשנו. אמנם קהל היעד של החברה הוא מבוגר יותר מהיוזרים של טיקטוק אבל עצם העובדה שיוצרים צעירים השתמשו במוצר ומצאו בו ערך לטובת שימור ההיסטוריה המשפחתית תרם מאוד והביא לעלייה בכמות השיתופים וההורדות של האפליקציה.
היוצר בטיקטוק בוחן את המוצר, מבין אותו, מתחבר אליו ויוצר סרטון קריאייטיבי בהפקה עצמאית פשוטה וזולה. היוצרים משתמשים בטרנדים העכשוויים של טיקטוק על מנת ולתת רלוונטיות לסרטון והתוצאה שמתקבלת עונה בצורה מדויקת על כל ההגדרות שלנו.
אחד הסרטונים הראשונים שקיבלנו היה סרטון של יוצרת טיקטוק שבחרה להציג את אחת האפליקציות שלנו. הסרטון נפתח עם וידאו של החתול שלה ברקע ולאחר שהציגה את המוצר הסרטון פורסם בערוץ שלה והתחיל לקבל שיתופים, תגובות ולייקים. בכמה ימים בודדים הגיע הסרטון באמצעות הכוח הוויראלי של הרשת ל- 10 מיליון צפיות, נתון בעל ערך רב.
עבודה עם היוצרים הופכת הפקה של עשרות אלפי דולרים לתקציב של כמה מאות דולרים בודדים ואנחנו כמפרסמים מקבלים גם תוכן שפוגע בול במטרות שלנו וגם את האפשרות לקדם תנועה ממומנת אל הסרטון ובכך לנסות לטרגט בצורה חכמה יותר את קהל היעד הספציפי עבורנו. במקרה הזה שני הצדדים יוצאים נשכרים. היוצר שמקבל צפיות ועוקבים חדשים אל העמוד שלו, והמפרסם שזוכה להשתמש בתוכן בצורה חכמה המותאמת לצרכיו. התוכן שנוצר הוא אמין ואותנטי ומקבל שיתופים, הרבה יותר מסרטונים שיצרנו וקידמנו בעצמנו.
באמצעות העבודה עם היוצרים של טיקטוק יש באפשרותנו לייצר מספר רב של סרטונים שונים אלו מאלו. אפשר בקלות להגיע לשפות ותרבויות שונות והכל בסכומים שאינם דומים להפקות הגדולות שנדרשנו אליהן בעבר. הנתונים הראו לנו ירידה בעלות התקנה של האפליקציה ויחס המרה טוב יותר למשתמש משלם, כאשר האפליקציה הוצגה דרך יוצר טיקטוק אל מול סרטון אותו אנחנו יצרנו. גם תהליך החיפוש של היוצרים, השיח איתם והלמידה מהם נתנו לנו לגלות עולם יצירתי ללא גבולות. אז רגע לפני שאתם יוצאים לעוד הפקה גדולה תנו צ׳אנס לאנשים להשתמש, לצלם ולשתף. בהצלחה".