סגור
חזי בצלאל

חזי בצלאל רוכש 51% מאולפני מובי מוביל תמורת 10 מיליון שקל

עם השלמת העסקה תהפוך Mountaintop Productions של חזי בצלאל לחברת ההפקות הראשונה בישראל שמחזיקה גם באולפני טלוויזיה וגם בציוד צילום להשכרה. מנכ"לית מובי מוביל, שני ינקו, תמשיך בתפקידה

בעלי אקספון בעבר מתרחב: חברת ההפקות Mountaintop Productions, שבבעלותו של חזי בצלאל, רוכשת 51% מאולפני מובי מוביל. העסקה מוערכת ב־10 מיליון שקל. מנכ"לית מובי מוביל, שני ינקו, תמשיך בתפקידה.
Mountaintop Productions הוקמה ב־2010 בישראל, וב־2012 התרחבה גם לארצות הברית. חזי בצלאל מנהל את החברה יחד עם שני ילדיו עומרי וקרני בצלאל. אחד מהסרטים שהפיקה החברה בארצות הברית הוא "סיפור על אהבה וחושך", המבוסס על ספרו של עמוס עוז, והיה הסרט הראשון שבוים על ידי נטלי פורטמן. מובי מוביל מספקת השכרת ציוד צילום כבר יותר מ־30 שנה, ולחברה יש גם אולפני צילום בתל אביב.
איש העסקים חזי בצלאל החזיק עד לפני כשנה וחצי בבעלות מלאה בחברת הסלולר אקספון. הוא רכש אותה ב־2010 והציע חבילות סלולר במחירים נמוכים ביותר ועם התחייבות חסרת תקדים למחיר קבוע לכל החיים. אלא שההבטחה כשלה, החברה נקלעה לחובות ובצלאל מכר שני שלישים ממנה בתמורה ל־100 מיליון שקל, כחלק מהסדר החוב של החברה. הרוכשים, כלירמרק ויניב לרנר, הזרימו 65 מיליון שקל, מתוך ה־100 מיליון שקל, שהועברו לנושים של החברה. בצלאל מחזיק כאמור כיום שליש מאקספון.
רכישת מובי מוביל מצטרפת למהלך נוסף של משפחת בצלאל, כאשר בספטמבר שעבר רכשה 50% מחברת ההפקות ההוליוודית Big Swell. מובי מוביל עברה בעיצומה של הקורונה לאולפנים במתחם הטלוויזיה החינוכית בתל אביב, שמשתרע על פני 12 אלף מ"ר. כחלק מהעסקה נרכש ציוד חדש שתואם לכל סוגי ההפקות, וכמו כן ישודרגו האולפנים.