סגור

הראל ויזל נאלץ לוותר על מניות ריטיילורס בשווי 15 מיליון שקל

קבוצת האופנה החליטה לסגת מהחלטתה להעניק לויזל חבילת מניות גדולה בריטיילורס העומדת לפני הנפקה ומפעילה את חנויות נייקי ופוט לוקר בישראל, אירופה וקנדה. פוקס ביקשה להעניק את המניות לויזל בניגוד למדיניותה - אך החליטה לחזור בה. פוקס: "הוחלט ביוזמתנו להעביר את הנושא לאישור האסיפה הכללית לאחר הנפקת ריטיילורס"

פוקס לוקחת צעד אחורה ונסוגה מההחלטה להעניק מניות חסומות (RSU) בשווי 15 מיליון שקל בחברת ריטיילורס להראל ויזל, בעל השליטה בפוקס. החברה הסירה את הסעיף על מתן המניות מסדר יומה של האסיפה הכללית שלה.


שווי המניות החסומות שויזל אמור היה לקבל חורג ממדיניות התגמול של פוקס. המדיניות קובעת כי עלות התגמול השנתית המקסימאלית של ויזל לא תעלה על 8.7 מיליון שקל. למרות זאת, אנטרופי המליצה לאשר את הענקת המניות והסבירה את המלצתה בכך שויזל הוא לא רק הרוח החיה מאחורי החברה, אלא החברה עצמה. עם זאת, באנטרופי הוסיפו שאישור החריגה ממדיניות התגמול הוא חד-פעמי וכנגד הצלחת ההנפקה המתוכננת בלבד.

1 צפייה בגלריה
חנות נייקי בדיזנגוף סנטר
חנות נייקי בדיזנגוף סנטר
חנות נייקי בדיזנגוף סנטר
(צילום: עמית שעל)

ריטיילורס היא זרוע הספורט של קבוצת פוקס המפעילה את חנויות נייקי ופוט לוקר בישראל, באירופה ובקנדה, וכן את רשת הספורט הישראלית שמפתחת פוקס, דרים ספורט. קבוצת פוקס צפויה להנפיק בקרוב את ריטיילורס לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל.
נכון להיום, מפעילה ריטיילורס 108 חנויות, יותר ממחציתן של פוט לוקר וכשליש מהן של נייקי. ויזל הוא מייסד החברה ומשמש בה כיו"ר ללא שכר.
פוקס בתגובה: "הוחלט ביוזמת פוקס להעביר את הנושא לאישור האסיפה הכללית לאחר הנפקת ריטיילורס".