$
בורסת ת"א

בדרך להנפקת ריטיילורס? עלייה ברווחי חנויות נייקי ופוט לוקר של של קבוצת פוקס

פוקס הדגישה במצגת מעודכנת כי הנפקת פעילות הספורט של הקבוצה עדיין לא סופית - וציינה במקביל כי ה-EBITDA של חנויות המותג נייקי עלה ב-2020 ב-16% והסתכם ב-54 מיליון שקל - ה-EBITDA של פוט לוקר עלה באותה תקופה ב-11% ל-30 מיליון שקל

אורנה יפת 11:4901.03.21

קבוצת הקמעונאות פוקס מקדמת את הנפקת חברת ריטיילורס, שמאגדת את פעילות רשתות הספורט ניייק, פוטלוקר ודרים ספורט. ריטיילורס נמצאת בשלבים ראשוניים של בחינת ההנפקה, ובשלב לא נקבע המבנה, העיתוי, היקף ותנאי ההנפקה. 

 

החברה פרסמה הלילה מצגת לקראת הנפקה אפשרית, עם פרטים על הנתונים הכספיים של המותגים הפופולריים, שצמחו גם במשבר הקורונה. הקבוצה מדגישה במצגת ש"אין כל ודאות כי דירקטוריון ריטיילורס יחליט לקדם את ההנפקה".

 

נכון להיום מפעילה ריטיילורס 108 חנויות – 60% מהן חנויות פוט לוקר, 36% נייקי ו-4% חנויות דרים ספורט. חנויות נייקי אחראיות על רוב ההכנסות של ריטיילורס. נכון לשנת 2020 הכנסות ריטיילורס הגיעו ל-638 מיליון שקל, מתוכן נייקי אחראי ל- 53% מההכנסות ופוט לוקר ל-44%. דרים ספורט שמונה כיום מספר בודד של חנויות אחראית ל-3% מההכנסות.

 

נכון לשנת 2020 הכנסות ריטיילורס הגיעו ל-638 מיליון שקל, לעומת 613 מיליון שקל בשנת 2019. הרווח מפעילות ריטיילורס עמד ב-2020 על 51 מיליון שקל, לעומת 44 מיליון שקל ב-2019.

 

על אף התחזקות מותגי הספורט של הקבוצה, סגירת החנויות במשבר הקורונה האטה את הפעילות הקמוענאית. המותג נייקי שמפעיל באמצעות פוקס 39 חנויות, ריכב מחזור של 336 מיליון שקל בשנת 2020 לעומת 313 בשנת 2019 ו-221 מיליון שקל ב-2018. הכנסות פוט לוקר, שהושקה ב-2017 ומפעילה 65 חנויות בישראל ומזרח אירופה, ירדו ב-2020 ל-281 מיליון שקל לעומת 300 מיליון שקל ב-2019 ו-182 מיליון שקל ב-2018. דרים ספורט שהושקה ב-2020 מגלגלת 20 מיליון שקל ב-4 חנויות בישראל.

 

ב-2015 החלה קבוצת פוקס לרכוש את הזכיון של חנויות נייקי שהיה מפוזר בין כמה רשתות ובעלי עסקים ונכון להיום היא מפעילה יחידה של חנויות המותג בישראל, מלבד חנויות האאוטלט שנמצאות בידי החברה הבינלאומית.

הרווח הנקי של רייטרילורס עלה ב-71% משנת 2017 - בשנת 2020 הסתכם הרווח מפעילות ריטיילורס ב-51 מיליון שקל. ה-EBITDA של המותג נייקי צמח ב-16% ב-2020 ביחס ל-2019 והסתכם ב-54 מיליון שקל וה-EBITDA של פוט לוקר עלה באותה תקופה ב-11% ל-30 מיליון שקל.

 

על פי הנתונים שמפרסמת פוקס, המכירות בחנויות הזהות של ריטיילורס צמחו בשנת 2017 ב-11.8%, ב-2018 הצמיחה עמדה על 16.6% וב-2019 זינקו המכירות בחנויות הזהות ב-25.9%. כחלק מהתפתחות מותגי הספורט בקבוצה ועל רקע התחזקות האי קומרס בתקופת הקורונה בישראל ובעולם, צפויה קבוצת פוקס להשיק במחצית הראשונה של 2021 אתרי אונליין ייעודיים לרשתות הספורט פוטלוקר ודרים ספורט.

 

חנות פוט לוקר בראשון לציון חנות פוט לוקר בראשון לציון צילום: שוקה כהן

x