סגור

היום: מעל 3,000 משקי בית יזכו ב"דירה בהנחה"

57 אלף משקי בית נרשמו להגרלה השלישית של דירה בהנחה, במסגרתה הוגרלו דירות ב-11 יישובים ברחבי הארץ, ביניהם ירושלים, באר שבע, לוד וסח'נין. בדצמבר צפויה להיפתח להרשמה הגרלה נוספת של הפרויקט

משרד הבינוי והשיכון מסר כי הבוקר (ב') החלה מסירת ההודעות לזוכים בהגרלה השלישית של "דירה בהנחה". במסגרת ההגרלה הוצעו 3,317 דירות ב-11 יישובים ברחבי הארץ: ירושלים, באר שבע, לוד, נוף הגליל, אופקים, טבריה, עמנואל, עפולה, גבע בנימין, כפר קאסם וסח'נין. בסך הכל, נרשמו להגרלה 57 אלף משקי בית. תוצאות ההגרלה החלו להימסר לנרשמים בהודעות טקסט ובדואר אלקטרוני.
פרויקט "דירה בהנחה" הוא מיזם של ממשלת ישראל שתכליתו לענות על הביקוש הגדול בקרב הציבור שאין בבעלותו דירה. חלק מהמכרזים, שאריות של תוכניות קודמות, סוכמו לפני שנים ולכן יעניקו לזוכים הנחה של עד מיליון שקל לדירה בהשוואה למחיר השוק כיום.
ל-35 דירות שהוצעו בהגרלה הנוכחית בירושלים נרשמו 20,907 משקי בית, מתוכם 7,960 בני המקום; ל-850 הדירות שהוצעו בעיר באר שבע נרשמו 24,829 משקי בית, מתוכם 2,532 בני המקום; ל-788 דירות שהוצעו בעיר לוד נרשמו 23,529 משקי בית, מתוכם 1,076 בני המקום; ל-29 דירות שהוצעו בעיר החרדית עמנואל נרשמו 3,782 משקי בית, מתוכם 140 בני המקום; לישוב סאח'נין, שבו שווקו 47 דירות, נרשמו 403 משקי בית, מתוכם 42 בני מקום.
בחודש דצמבר צפויה להיפתח להרשמה הגרלה נוספת של דירה בהנחה, בה יוגרלו אלפי דירות נוספות. רשימת היישובים שבהם תתקיים ההגרלה אינה סופית, אך מדובר כעת על שדרות, ירושלים, אשדוד, קדימה צורן, חיפה ועמנואל.
חילופי השלטון מטילים צל על מועד קיומן של הגרלות נוספות. השר ליצמן, שכיהן כשר הבינוי והשיכון, התנה בעבר את קיום ההגרלות בכך שהקבלן יקבל היתר בנייה וכך גרם לעיכוב ארוך בקיומן של הגרלות. עם כניסתו של זאב אלקין לתפקיד נעשה שינוי, ומועד היציאה להגרלה נקבע לאחר התשלום על הקרקע - עד 90 יום ממועד הזכייה של הקבלן בקרקע.