סגור
הדמיה של פרויקט HAP-7 ב ניו יורק של חברת HAP Investments
הדמיה של פרויקט HAP-7 בניו יורק. לפי המשקיעים, אף אחד מהפרוייקטים לא הביא איתו רווח

תביעה נגד חברת הנדל"ן הישראלית-אמריקאית האפ: "הטעתה משקיעים באופן שיטתי"

כשנתיים אחרי חשיפת הבעיות בפרויקטים להשקעה של האפ בניו יורק, תובעים האדריכל אסף לרמן והרופא ד"ר גדעון פייט ב-3.9 מיליון שקל את חברת הנדל"ן. לטענתם, מידע שגוי שניתן למשקיעים באופן שיטתי על גורמי הסיכון גרם ל"תרמית על השוק - ואובדן מוחלט של כספי ההשקעה"

המשך לא מפתיע לתלונות נגד חברת יזמות הנדל"ן הישראלית אמריקאית "האפ". אתמול הגישו האדריכל אסף לרמן והרופא, גדעון פייט, תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד האפ, המנהלים שלה, עורכי דינה, ורואי החשבון שלה. בבסיס התביעה, על סכום של 3.9 מיליון שקל, הטענה כי חברת האפ הציעה ומכרה למשקיעים יחידות השקעה בפרוייקטים ללא פרסום תשקיף, תוך הצגת מידע מטעה וחלקי, "שהוביל את המשקיעים לכדי טעות מהותית ביחס לסיכון הכרוך בהשקעה שבוצעה על ידם, באופן שגרם לתובעים נזק בדמות אובדן מוחלט של כספי השקעתם".
חברת "האפ", שהוקמה על ידי ערן פולק, אמיר חסיד וניר אמזל התפרסמה בעבר כסיפור הצלחה של ישראלים בניו יורק. ואולם, לפני כשנתיים נחשפו בכלכליסט מגוון תלונות של משקיעים ישראלים בפרוייקטים HAP-7 ברחוב ברודוויי 4452 בשכונת האדסון הייטס; HAP-8 ב־West 28th Street בצ'לסי; HAP-5 ב־Pleasent Avenue 329 במזרח הארלם; ו־HAP 10 ב־2211 Third Avenue במזרח הארלם. שיטת הפעולה של החברה היתה שותפויות מוגבלות נפרדות ביחס לכל מיזם, שהוצעו לישראלים, שרכשו יחידות השקעה. לפי עדויות המשקיעים, אף אחד מהפרוייקטים המדוברים לא הביא איתו רווח.
אסף לרמן השקיע במיזם HAP 10 בשנת 2015 כ-100,000 דולר וגדעון פייט כ-700,000 דולר. כתב התביעה נגד האפ, עליו חתום עורך הדין דר' עומר נירהוד, דורש לבטל את ההסכם שנחתם מול האפ ולהשיב ללרמן ופייט את על סכומי הכסף ששולמו במסגרת הסכמי ההשקעה, כמו גם פיצוי על אובדן הרווח. כאמור, בבסיס התביעה שלהם הקביעה כי האפ לא עמדה בהתחייבותה "להזרים ממקורותיה היא 20% מההשקעה, ולנהל עבור המשקיעים השקעה בסיכון נמוך, ובבטחונות נאותים".
לטענתם, האפ בנתה, בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות, מאגר של משקיעים פוטנציאליים שנרשמו אצלה כ"משקיעים רשומים". באוקטובר 2015, פנתה האפ למשקיעים והציעה להם להשקיע במיזם האפ 10. איש המכירות שהציג את הפרוייקט בפגישה אישית במשרדי החברה הבהיר כי מדובר במיזם כמעט ללא סיכון, ושהסיכוי לאבד בו את כספי קרן ההשקעה קלוש.
אסף לרמן טוען בכתב התביעה כי ניר אמזל "ניצל את קישרי חברותו משכבר" עם לרמן ושכנע אותו שאם יש בידו כסף פנוי, מוטב שישים אותו כהלוואה אצל האפ, לתקופה של שנה, עם ריבית של 12%, כאשר אין כל סיכון לכסף שכן ההלוואה מגובה בנכס נדל"ני קיים. לרמן טוען כי בהתאם למצג שהוצג לו ע"י אמזל הוא סבר שהוא מתקשר עם החברה שבמשרדיה הוא יושב וכלל לא ידע שלהאפ יש "נכס עם חוב הגבוה משווי הנכס, בהלוואה שאינה מגובה בדבר".
לרמן ופייט טוענים כי חברת האפ הטעתה אותם, ובמכוון: "התובעים חתמו על הסכם ההשקעה מחמת טעות מהותית באופיה וביחס לסיכון הגלום בהשקעה. בעוד שהתובעים סברו כי הסיכוי לאובדן כספם אינו קיים, או מדובר בסיכוי קלוש, הרי בפועל מיזם האפ 10, מיומו הראשון, היה מיזם בר סיכון עם אפשרות ממשית לאובדן כספי ההשקעה, ובוודאי בשלהי שנת 2018, עת מימוש המיזם, כבר היה באיחור ולא לפי התוכנית העסקית. האפ הטעתה את התובעים ביחס לגורמי הסיכון ובשל הטעיה זו טעו כאמור התובעים ביחס לסיכון הגלום בהשקעה".
עוד הם טוענים כי מדובר בדפוס שווה ערך ל"תרמית על השוק" (פירסום מידע מטעה אשר יש בו כדי להשפיע על המחיר בו נסחרים ניירות-ערך): "הטעיה שיטתית ביחס לגורמי הסיכון ולתשואות העבר הביאה את משקיעי האפ לכלל מסקנה כי האפ הינה קרן השקעות אחראית עם מקדם סיכון נמוך, ואולם, מדובר ב"תרמית על השוק". מאמצי השיווק והפרסום הרבים של האפ אמנם הצליחו לייצר בתודעת משקיעי האופ את הרושם כי השקעות במיזמים אותם מציעה האפ הינן הצעות אטרקטיביות ובטוחות ואולם, מדובר ברושם שגוי ומטעה, שהינו תוצאה של תרמית על שהוק לאורך שנים".
ניר אמזל מחברת האפ מסר לכלכליסט כי התביעה עדיין לא הגיעה אליהם ולכן לא יגיבו.