סגור
הדמיית מגדל שבעת הכוכבים BBC Viewpoint
מתחם BBC בבני ברק (הדמיה: Viewpoint)

בית ההשקעות של הפניקס יעבור למגדל החברה בבני ברק - ולא למתחם האלף בראשל"צ

בניגוד לבית ההשקעות, החברה האם תעבור כמתוכנן למתחם החדש בראשון לציון; הבניין בבני ברק נקרא הפניקס ART, ואליו תעבור גם חברת כאל

בניגוד לחברה האם, בית ההשקעות של הפניקס לא יעבור למתחם האלף בראשון לציון, כך עולה מהודעה ששלחה החברה לעובדים והגיעה לידי "כלכליסט".
לפי ההודעה, בית ההשקעות יעבור בעוד כשנה וחצי ממקום מושבו בגבעת שמואל למגדל בבעלות הפניקס שנקרא על ידה הפניקס ART. המעבר יתרחש בינואר 2025. המגדל ממוקם במתחם ה-BBC בבני ברק ומשתרע על כ-70 אלף מ"ר ועל פני 26 קומות, אליו תעבור גם חברת כאל.
הפניקס זכתה במכרז לרכישת מגרש בשטח 60 דונם בראשון לציון בשנת 2019 ושילמה 338 מיליון שקל עבור הקרקע. ביוני 2021 דיווחה החברה על כך שהקמת הפרויקט החלה, ותכנון החברה היה להעביר את משרדיה, הנפרדים מאלו של בית ההשקעות - מבית הוורד בגבעתיים לראשון לציון עם סיום הפרויקט בשנת 2025. קומפלקס המשרדים שכבר נמצא בבנייה אמור לשמש כמטה החדש של החברה ולהשתרע על כ-50 אלף מ"ר המחולקים לשני בניינים בני 10 קומות.
עד לפני כשבוע, הערכות התפוסה בבניין הפניקס ART, עמדו על חמש קומות וחצי בלבד מתוך 26 הקומות. אלא שבשבוע שעבר דיווחה כאל כי לא תעבור לקמפוס במתחם האלף, ושכרה 14 קומות מידי הפניקס, ואתמול (א') אקסלנס (שבשליטת הפניקס) דיווחה לעובדיה כי יעברו לשלוש קומות בבני ברק, כך שבתוך שבוע מ-21 וחצי קומות פנויות מילאה הפניקס את מרבית הקומות וכעת נותרו רק כשלוש קומות להשכרה.
כאמור, ההודעה של חברת כאל כי לא תעבור למבנה החדש שלה יחד עם בנק דיסקונט במתחם האלף ובו השקיעה למעלה מ-300 מיליון שקל. במרץ האחרון הושלמה מכירת בניין הקבוצה בגבעתיים שהניב לחברה הכנסות של 231 מיליון שקל לאחר מס. כאמור, גם כאל דיווחו כי יעברו עד סוף 2024 לבניין.
מהפניקס נמסר: "קבוצת הפניקס עוברת לקמפוס המיועד במתחם האלף עם השלמתו, יחד עם זאת נוכח גידול בפעילויות הקבוצה והרחבת הפעילויות בכל התחומים ובבית ההשקעות בפרט, בית ההשקעות עובר לבניין הפניקס ארט".