סגור

נדחתה עתירה נגד אישור תוכנית הקמפוס של מובילאיי בירושלים

עמותת "ירושלים שקופה" טענה בעתירה כי ההיתר שניתן על ידי הוועדה המקומית, סותר את התוכנית שחלה במקום

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את עתירת עמותת "ירושלים שקופה" בראשות הרב נתן קרמר נגד הנפקת היתר הבנייה לקמפוס החדש של מובילאיי בהר חוצבים בירושלים.
העמותה טענה בעבר בפני ועדת הערר המחוזית כי ההיתר שניתן על ידי הוועדה המקומית, סותר את התוכנית שחלה במקום. זאת לאחר שלמובילאיי ניתן היתר להקמת קמפוס הכולל 3 בניינים בני 8 קומות ומגדל בן 30 קומות, אך לאחר שהחלו העבודות ביקשה מובילאיי להקים 4 בניינים של 10 קומות ללא מגדל, והבקשה אושרה. העמותה הטיחה אשמה בנציגי הוועדה המקומית שאישרו את הבקשה בניגוד למינהל התקין, מחשש שמובילאיי "תברח לעיר אחרת". העמותה ערערה לביהמ”ש על החלטת ועדת הערר לדחות את הערר על הסף.
1 צפייה בגלריה
הדמיית קמפוס מובילאיי ב הר החוצבים ירושלים
הדמיית קמפוס מובילאיי ב הר החוצבים ירושלים
הדמיית קמפוס מובילאיי בהר החוצבים, ירושלים
(הדמיה: משרד וקסמן גבע)
השופט אלכסנדר רון, דחה את העתירה והדגיש כי רק בעל זכות בקרקע רשאי להתנגד למתן היתר. “אין חולק כי אין בידי העותרת כדי להצביע על פגיעה ישירה בה או בזכויות אדם יסודיות", ציין. ברקע פסק הדין, החלטה שניתנה במאי האחרון על ידי ביהמ”ש העליון לגבי התנגדות למתן היתר בנייה להקמת מלון בירושלים, יבוטל הנוהג המאפשר לרבים להגיש השגות לבקשות היתר בנייה.
עמותת ירושלים שקופה חויבה בהוצאות משפט של 7,500 שקל. את חברת מובילאיי ייצגו עוה"ד שרון פטל ובן המאירי ממשרד הרצוג פוקס נאמן.