סגור

פינוי בינוי בדרום ת"א: בעלי הדירות יקבלו תמורה יוצאת דופן

אשדר, אקרו נדל"ן ובנייני העיר הלבנה זכו במכרז לפינוי בינוי בשכונת נוה עופר (אבו כביר) בדרום ת"א, הכולל הריסת 6 בניינים קיימים. לפי ההסכם עם החברות היזמיות, יקבלו דיירי הדירות היוצאות דירות בקומות גבוהות, תוספת של 38 מ"ר, מרפסת שמש של 12 מ"ר, חניה ומחסן ודמי ניהול ל-10 שנים

אשדר, אקרו נדל"ן ובנייני העיר הלבנה זכו במכרז לפינוי בינוי בשכונת נוה עופר (אבו כביר) בדרום ת"א, הכולל הריסת 6 בניינים קיימים ברחוב ארבר 1-11. מדובר ב-96 דירות קיימות (16 דירות בכל בניין של 4 קומות) שנבנו בתחילת שנות ה-70 ובניית כ-264 דירות חדשות (לפי יחס של 1:2.75). לפי הצעת החברות, שנבחרו על ידי בעלי הדירות, במתחם ייבנו שני בניינים חדשים בני 18 קומות ועוד 3 בניינים בני 8 קומות, כאשר במסגרת התוכנית ייבנו שטחי ציבור ושטחים מסחריים.


במכרז שקיים משרד עו"ד זיו גרומן ושות', שייצג את בעלי הדירות, השתתפו 9 חברות. על פניו, תנאי התמורה של בעלי הדירות מצויינים וחריגים ביחס לפרוייקטים אחרים בשכונה ובכלל: כל דירה קיימת תקבל תוספת של 38 מ"ר ביחס לשטח הדירה הקיים, כאשר הדירה החדשה תמוקם החל מהשליש האמצעי של כל בניין חדש. בנוסף, לכל דירה תיבנה מרפסת שמש בשטח של 12 מ"ר, תוצמד חנייה אחת לכל דירה בחניון תת קרקעי רגיל, ויינתן מחסן בשטח שלא יפחת מ- 6 מ"ר. כמו כן, החברות יממנו את דמי הניהול לבעלי הדירות, שימשיכו להתגורר במתחם, למשך 10 שנים.
1 צפייה בגלריה
עו"ד זיו גרומן
עו"ד זיו גרומן
עו"ד זיו גרומן, שייצג את בעלי הדירות
(צילום: סיגל סבן)
הדירות שייבנו יהיו בעלות מפרט עשיר ואיכותי, החברות יעניקו שוברים לדיירים לצורך רכישת מוצרי חשמל, יממנו את דמי השכירות בתקופת הפינוי, יממנו את ההובלה של תכולת הדיירים מהדירות הקיימות לדירות חלופיות ומהן לדירות החדשות ועוד.
עומר גוטהולץ, סמנכ"ל חברת בנייני העיר הלבנה ומנהל תחום התחדשות עירונית, מסביר שזה הפרוייקט השלישי של החברה בנוה עופר, ושמדובר ביעד שהולך ונהיה יותר אטרקטיבי: "כניסת החברות היזמיות לנוה עופר אכן מלמדת על שינוי בתפיסת העולם. אנחנו, שהתמקדנו בעיקר במרכז העיר, מזהים פה פוטנציאל משום שהשכונה מאד ירוקה ופתוחה ויש בה מרחבים רבים. היא מחוברת היטב לצירי התנועה, לרכבת הקלה ולשבילי אופניים. בשונה מיד אליהו שכבר מאוד פעילה, נוה עופר היא רק בהתחלה".