סגור
הדמיה מלון ב הרצליה פיתוח ב מרינה של האחים חג'ג'
הדמיה של המלון (הדמיה: רני זיס אדריכלים)

אושרה להפקדה התוכנית של חג'ג' למלון בהרצליה פיתוח – יכלול כ-365 חדרי אירוח

האחים חג'ג' השלימו את רכישת הקרקע בשנת 2017 והיא היתה אמורה לכלול גם דירות נופש אלא שלאור עמדת הוועדה המחוזית התוכנית הוגשה לאישור כשהיא כוללת תוספת משמעותית של חדרי מלון וביטול הדירות; הוועדה רצתה להעביר מסר כי היא מעודדת מלונאות ולא דירות נופש לעשירים

הוועדה המחוזית תל אביב החליטה להפקיד תוכנית להקמת מלון חדש במרינה בהרצליה: 365 חדרי אירוח וסוויטות ברמה גבוהה לצד מרכז כנסים, מסעדה פתוחה לציבור, מכון ספא ובריכות. התכנית, בשטח כ-11 דונם, כוללת שטח למלונאות, שטחים פתוחים לציבור וכן כיכר עירונית בסמוך לקו המים של המרינה.
התוכנית ביוזמת קבוצת חג'ג', תכלול שני מבנים בגובה 7 ו-11 קומות מעל 2.5 קומות מסד. התוכנית מגדילה את זכויות הבנייה מהתוכנית המאושרת החלה במתחם פי 5 מכ-10,000 מ"ר לכ-51,000 מ"ר זאת כדי להתאים את גובה המבנה למלון "אוקיאנוס" ומלון "ריץ קרלטון" הקיימים בסביבתה והוספת שימושים. הוועדה קבעה בהחלטתה כי במלון לא תתאפשר השכרת דירות נופש.
בתוכנית נכללות הנחיות לשמירת הנוף לים מהאתר הארכיאולוגי וטבע עירוני "תל מיכל", התוכנית נערכה על ידי משרד רני זיס אדריכלים. יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן: "התוכנית מבטאת את עמדתה של הועדה המחוזית שתומכת ופועלת לקידום תוכניות מלונאות לאורך קו החוף ובתוך המרינות. התוכנית למלון פועלת גם לטפח לאורכה טיילת, כיכר ציבורית וחזית של מסעדות לטובת שיפור המרחב הציבורי".
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "קידום תוכניות למלונאות בקו ראשון לים הינו צעד מבורך וחשוב בראי ארוך טווח וימים של שגרה. מדובר על תוכנית משמעותית להעצמת אזור המרינה הן לצרכי תיירות ומסחר תוך קביעת הוראות מחייבות למבנים בעלי איכות אדריכלית".
האחים חג'ג' באמצעות חברת רג'נסי רכשו את האופציה לקרקע בהרצליה בשנת 2015 ומימשו אותה בשנת 2017. תמורת הקרקע הם שילמו לאזורים וקנדאל 78 מיליון שקל, והיא הייתה מיועדת להקמה של 200 סוויטות נופש וסוויטות מלון וכן שטחי מסחר. בשל עמדת הוועדה המחוזית שלא לאפשר דירות נופש במרינה התוכנית שהוגשה לא כללה את דירות הנופש, אך בתמורה הוועדה הרחיבה משמעותית את היקף חדרי המלון על מנת להעביר מסר כי היא מעודדת מלונאות אך לא דירות נופש לעשירים.