סגור
עמוס לוזון מגדלי YO

אחרי הנחה של 18 מיליון שקל: עמוס לוזון מכר את הפנטהאוז ב-YOO

את הנכס רכש רו"ח דרור שמוניס אשר מחזיק במספר דירות יוקרה, ובניהן קומה שלמה המיועדת למגורים בלאונרדו סיטי טאואר ומספר וילות בקיסריה

איש העסקים עמוס לוזון מכר את דירת הפנטאהוז שהחזיק בבעלותו במגדל YOO 1 בפארק צמרת בתל אביב, כך נודע ל"כלכליסט". מחיר המכירה עמד על פי הערכות על כ־30 מיליון שקל, הרבה מתחת למחיר אותו ביקש לוזון לפני כשנה, שעמד על כ־48 מיליון שקל. הרוכש הוא רואה החשבון ואיש העסקים דרור שמוניס, אשר מחזיק בחזקתו במספר דירות יוקרה, וביניהן דירת הפנטאהוז במגדל השחר בגבעתיים, קומה שלמה המיועדת למגורים בלאונרדו סיטי טאואר ומספר וילות בקיסריה. שמוניס מטפל במסגרת תפקידו בחברות ובתושבי חוץ.
הדירה שמכר לוזון היא בקומה ה־35 במגדל YOO 1 ומשתרעת על פני קומה שלמה. בשנת 2019 רכש לוזון את הדירה מידי מירב שטיינמיץ, בתו של איש העסקים בני שטיינמיץ אשר רכשה אותה מחברת חבס היזמית ב־2006 בתמורה לסכום של כ־30 מיליון שקל. הרכישה של לוזון בוצעה ביחד עם שותף ונרשמה על אחת החברות שלו. למרות ההשקעה הרבה בדירה, במהלך השנים לוזון מיעט להתגורר בה והתגורר בעיקר בווילה שברשותו בישוב ארסוף.
2 צפייה בגלריה
מאיר ליסקר הבעלים של פירמת הנדל"ן נדלנצ'יק
מאיר ליסקר הבעלים של פירמת הנדל"ן נדלנצ'יק
מאיר ליסקר. הבעלים של פירמת הנדל"ן "נדלנצ'יק"
(צילום: ראובן קסטרו)
כאמור, הדירה הוצעה לראשונה למכירה לפני יותר משנה בתמורה לסכום של כ־48 מיליון שקל, אך לאחר שלא הצליח למכור אותה, עורכי הדין של לוזון הזמינו את המתעניינים להגיש הצעות רכישה, וההצעה של שמוניס היתה האטרקטיבית מבין כולן. מחיר המכירה משקף לדירה המשתרעת על כ־750 מ"ר מחיר של כ־40 אלף שקל למ"ר, הנחשב נמוך במיוחד במגדלים הללו. כך למשל ניתן לראות כי עסקאות בשלוש השנים האחרונות נסגרו במחירים של בין 43־44 אלף שקל למ"ר; ובמקביל הסמוך (YOO 2) נמכרו דירות גם במחירים של יותר מ־50 אלף שקל למ"ר. הסיבה לירידה במחיר נובעת ככל הנראה מהקושי למכור נכסי יוקרה בימים אלה.
פרויקט YOO ממוקם בפארק צמרת בתל אביב בין דרך נמיר לאיילון, הוא הוקם על ידי חברת חבס, ובביצוע של חברת ילמזלר הטורקית והמתכננים הם משרד האדריכלות הישראלי יסקי מור סיון, בשיתוף עם מעצב העל פיליפ סטארק. המגדלים נחשבו בעת אכלוסם בשנת 2007 כפרויקט דגל יוקרתי ומוביל בתל אביב, וזאת למרות המיקום שבתחילת הדרך רבים סברו כי הוא בעייתי. הפרויקט כולל שני מגדלים בני 35 ו־37 קומות ובשטח כולל של 70 אלף מ"ר עילי וכ־30 אלף מ"ר נוספים של חניון תת קרקעי. שטח הדירות במגדלים נע בין דירות קטנות של 80־90 מ"ר לבין דירות ענק כמו דירת הפנטאהוז שמשתרעת על פני קומה שלמה בשטח של כ־750 מ"ר.

2 צפייה בגלריה
דרור שמוניס רואה חשבון ואיש עסקים
דרור שמוניס רואה חשבון ואיש עסקים
רו"ח דרור שמוניס
(צילום: יח"צ)
הדירות בפרויקט נרכשו מהיזם כמעטפת ובהמשך הרוכשים נדרשו לעצב ולבנות את פנים הדירה לרמת גמר.הפרויקט כולל מועדון דיירים עם ספרייה, פינות הסבה ושולחן ביליארד, ובקומות התחתונות של המגדל המערבי (מגדל YOO 2) נמצא מתחם הכושר והפנאי של שני המגדלים הכולל בריכת שחייה, בריכה לילדים, סאונה יבשה, סאונה רטובה, חדר טיפולים, מלתחות וחדר כושר.
את רו"ח דרור שמוניס ייצגו בעסקה עו"ד דוד איטח ועו"ד איתמר ברודנר ממשרד אביעד איטח ושות', את עמוס לוזון ייצגו בעסקה עו"ד אופיר קינן ועו"ד אביה פרץ ממשרד קינן חיים ושות', ומאיר ליסקר הבעלים של פירמת הנדל"ן "נדלנצ'יק" בוטיק נדל"ן ייצג וליווה את הרוכש בעסקה.