סגור
דרך חברון ירושלים
דרך חברון בירושלים (ארגון ברחובות שלנו)

חמישה מגדלים בגובה 42 קומות: דרך חברון בירושלים הופכת לרחוב עירוני

הוועדה המקומית ירושלים אישרה קידום תוכנית התחדשות עירונית בשטח של 16 דונם, הממוקם בין הרחובות דרך חברון, דרך משה ברעם ודרך בית לחם. שיכוני תלפיות ייהרסו ובמקום יבנו מגדלים. במקום 276 דירות קיימות יבנו 1,235 חדשות ועוד 5,200 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה

הוועדה המקומית ירושלים החליטה בשבוע שעבר לאשר את קידומה של תוכנית התחדשות עירונית בשטח של 16 דונם, הממוקם בין הרחובות דרך חברון, דרך משה ברעם ודרך בית לחם. בחטיבת הקרקע קיימים כיום 3 בניינים מרובי כניסות בני 4 קומות, ו-4 בניינים בגובה 3 קומות, בני כניסה אחת. סה"כ מונה המתחם כיום 276 יחידות דיור (יח"ד). התוכנית מציעה הריסה של המבנים הקיימים והקמת 5 מגדלי מגורים בגובה 42 קומות ובהם 1,235 יח"ד ועוד מגדל בגובה 10 קומות. התוכנית כוללת גם הקמת 2,600 מ"ר שטחי תעסוקה ועוד 2,600 מ"ר שטחי מסחר, שיוקמו בקומות הקרקע של המגדלים.
במרכז התוכנית, מתוכננת רצועה רחבה מגוננת, ושטח למבנים ומוסדות ציבור, בהיקף של 3 דונם שיוקם לצד דרך בית לחם. מגישי התוכנית הינם עיריית ירושלים, והחברות "בראזני דבלינגר", ו"אאורה". התוכנית נערכה ע"י משרד האדריכלים רוזנפלד ארנס.
1 צפייה בגלריה
הדמיית דרך חברון בירושלים
הדמיית דרך חברון בירושלים
הדמיית דרך חברון בירושלים
(הדמיה: משרד רוזנפלד ארנס אדריכלים בע"מ)
התסקיר החברתי לתוכנית, אשר נערך ע"י אדר' יערה ספיר, מתאר בין היתר את מצבם הפיזי של הבניינים והמרחב. התסקיר מספר על בניינים ישנים, הזנחה של המבנים ושל המרחב הציבורי, העדר נגישות, מטרדי רעש ומחסור במיגון. שיעור בעלי הדירות המתגוררים במתחם אינו גבוה, ועומד על כ -40%, בשעה שהממוצע העירוני עומד על 54%. שיעור דיירי הדיור הציבורי הוא 14% ויש שוכרים רבים. מדובר באוכלוסייה המדורגת נמוך יחסית מבחינה כלכלית חברתית.
בשנים האחרונות קודמו באזור זה של ירושלים, שהיה עד לא מזמן הקצה הדרומי של העיר, לא מעט תוכניות. כך אזור התעשייה תלפיות, שאמור עד 2040 להפוך מאזור מוזנח של תעשייה, מלאכה ומסחר ל"רובע תלפיות". בחודש אוגוסט האחרון זכתה חברת אזורים, יחד עם שותפה, במכרז של רמ"י להקמת 434 יח"ד במתחם אמת המים, מערבית לקיבוץ רמת רחל. צפונית למתחם זה נבנית שכונת סביוני ארנונה, ממול המתחם, בצד השני של דרך חברון, מתוכנן פרויקט "שער דרום".
אישורה של התוכנית להקמת 5 מגדלים בני 42 קומות הוא סימן נוסף להפיכת דרך חברון, שמוכרת בעיקר כציר נסיעה לכיוון דרום, לחלק אינטגרלי של העיר.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים ממשיכה להתפתח ולהתחדש. התכנית היא אחת מהתוכניות להתחדשות עירונית המקודמות כיום ברח' דרך חברון, שעתיד לשנות את פניו לרחוב עירוני מודרני הכולל עירוב שימושים למסחר, תעסוקה ומגורים".