סגור

משרד השיכון מזהיר את הציבור מחברת התמ"א יורו סיטי, שגבתה כספים בניגוד לדין

המשרד הודיע כי הוא עומד לקנוס את יורו סיטי ב-1.7 מיליון שקל בחשד לעבירות חוק מכר בפרויקט ברחוב רש"י 40 בראשון לציון, ומבקש מרוכשים נוספים לפנות לאגף חוק המכר

משרד השיכון מזהיר את הציבור לא להשקיע כספים בחברת יורו סיטי, שבבעלות איציק עמר, על רקע תלונות שהתקבלו באגף חוק המכר במשרד, המעלות חשד כי החברה גבתה כספים רבים מרוכשי דירות בניגוד להוראות חוק המכר. הממונה על חוק המכר עמית גריידי פתח בהליך מנהלי, במסגרתו צפוי המשרד לקנוס את החברה ב-1.7 מיליון שקל בגין עבירה על חוק המכר.
מידע שהתקבל אצל הממונה על חוק המכר הצביע על גביית כספים שלא כדין שביצעה יורו סיטי, והביא לחקירה שהתקיימה בחודשים האחרונים נגד החברה. החשדות מתייחסים לגביית כספים שנעשתה ישירות בין ארבעה רוכשים בפרויקט תמ"א 38/1 ברחוב רש"י 40 בראשון לציון לבין החברה, בלי שהכספים עברו בחשבון ייעודי לפרויקט. הפרויקט נמצא בשלבי סיום, ומשנת 2018 עד היום נמכרו בו 13 דירות חדשות. לפרויקט לא היה ליווי בנקאי, והרוכשים קיבלו הערת אזהרה כבטוחה, כאשר רישום הערות האזהרה אינו תואם את החוק לאור גביית הכספים המנוגדת להוראות חוק המכר. בכך גבתה החברה כספים בניגוד להוראות החוק וחשפה את הרוכשים לסכנה של איבוד כספם. על כן נפתח הליך מנהלי נגד החברה.
1 צפייה בגלריה
רח כנפי נשרים רמת גן תמ"א 38
רח כנפי נשרים רמת גן תמ"א 38
פרויקט תמ"א (תמונת אילוסטרציה)
(צילום: עמית שעל)
עם קבלת תוצאות החקירה ניסו במשרד השיכון לאתר את בעלי החברה במספר ערוצים, אך ניסיונות אלו כשלו ובעלי החברה לא אותרו עד כה. על כן הוחלט במשרד השיכון לפרסם אזהרה לציבור, כאשר במשרד מבקשים מרוכשי דירות בפרויקטים של החברה אשר להם מידע בנושא לפנות לאגף חוק המכר. "רוכשי דירות בפרויקטים השונים של החברה, או כאלה המשווקים על ידה, החוששים כי כספים הועברו לחברה או לבעליה בניגוד לחוק מתבקשים ליצור קשר עם יחידת חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון", מסר גריידי.
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן: "משרד הבינוי והשיכון עושה מאמצים להגן על כספם של רוכשי דירות בישראל. בכל מקום בו נבין כי כספי רוכשי דירות נמצאים בסיכון, נפעל מול יזם הפרויקט בכל הכלים שברשותנו".
משרד הבינוי מדגיש כי על מוכרי דירות, קרי חברות נדל"ן, לעמוד בהוראות חוק המכר, לרבות בביצוע תשלומים בהתאם לחוק. עם זאת, ציינו כי גם לרוכשים נדרשת מודעות בנושא, ועל כן מומלץ להתייעץ עם עורך דין בכל עסקת רכישה של דירה.