סגור
הדמיה של מגדל בלו
(הדמיה : משה צור אדריכלים)

בין 55 ל-70 קומות: מגדל ענק צפוי לקום בצומת גלילות

315 יח"ד, 10 קומות תת-קרקעיות ושטחי מסחר ותעסוקה: הוועדה המחוזית ת"א דנה אתמול (ב') בתוכנית לבניית "מגדל בלו", שהוגשה על ידי היזמית עם שאיפה להקים 80 קומות. בימים הקרובים תפרסם הוועדה את החלטתה, אבל כבר עכשיו נודע ל"מרכז הנדל"ן" כי מתוכנן קיצוץ במספר הקומות המקורי

התוכנית לבניית "מגדל בלו" בצומת גלילות נידונה אתמול (ב') בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז תל אביב, שצפויה לפרסם את החלטתה עוד השבוע. מדובר בקרקע הממוקמת בצומת גלילות בכניסה הצפונית לתל אביב, והיא מוסיפה לשטח - שמיועד כיום למשרדים ולמסחר - זכויות לשטחי ציבור ולמגורים.
המתחם משתרע על פני שטח של 30 דונמים, וממוקם בין דרך נמיר לרחוב יוניצמן. הבניין צפוי לכלול 315 דירות בנות 70 מ"ר, כאשר סך כל שטחי הבניה עומד על 102,800 מ"ר. 93,500 מ"ר מהשטח ייבנה עבור שימושים סחירים, ומתוכם כ-39,600 מ"ר שטחים למגורים (עד 22,050 מ"ר מתוכם שטח עיקרי) וכ-53,900 מ"ר לתעסוקה. 9,300 מ"ר יהוו שטחים למבנים ציבוריים. התוכנית מציעה גם אפשרות לבנייה לענף המלונאות, שיהווה עד כ-15 אחוזים משטחי התעסוקה. למרכז הנדל"ן נודע כי בתוכנית, שהוגשה על ידי חברת "קאנטרי על הים" מבית ישראל קנדה ועיריית תל אביב, תוכנן בניין בן 80 קומות, אבל החלטת הוועדה היא זו שהובילה להורדת הקומות לכדי 55 עד 70.
כבר בבניית התוכנית יש התייחסות לפירוט הקומות במגדל. בקומת הכניסה יותרו שימושי מבואות, מסחר, ושטחי ציבור בנויים, לצד שטחי שימושים טכניים ושטחי שירות שלא יפנו לחזית הבניין. בקומות שמעל מפלס הכניסה מוצעים שימושי מסחר, תעסוקה, ומגורים, וכן דירות של דיור מוגן, מחלקות אשפוז והחלמה, ושימושי ציבור ופנאי. הבניין צפוי לכלול גם 10 קומות תת-קרקעיות, כאשר מתחת למפלס הקרקע מוצעים שימוש בידור ופנאי, ובשתי הקומות העליונות של תת-הקרקע יותרו כל השימושים, למעט שימושים הכוללים לינה.
המתחם ממוקם בצמידות לתחום תוכנית צפון מערב העיר, המיועדת להקמת רובע מגורים מעורב שימושים עם כ-12 אלף יחידות דיור, וכן מתחמי תעסוקה, מלונאות ומסחר מצפון לשדה דב. המיקום המרכזי בצמוד לצומת גלילות, בדיוק בנקודת המפגש בין כביש החוף לכביש 5, מאופיין במוקדי תעסוקה ומסחר נוספים, עם אזור התעסוקה של הרצליה פיתוח, הרב מכר ברמת השרון וכן צפון תל אביב. תוספת הזכויות להקמת מגדל במקום מתאפשרת לאחר הסרת מגבלות הגובה שנבעו מפעילות שדה דב.
נכתב על ידי מרכז הנדל"ן