סגור
שמאי המקרקעין שמוליק כהן, על רקע הדמיה של הבניין ליד כיכר המדינה בתל אביב מרכז הנדל"ן
שמאי המקרקעין שמוליק כהן, על רקע הדמיה של הבניין ליד כיכר המדינה בתל אביב (דובי שמחי, תכנון מעוז פרייס אדירכלים, הדמיה: ando studio)

נמכרה דירת פנטהאוז בכיכר המדינה: העסקה הכי יקרה בחודש דצמבר

הפנטהאוז, ליד כיכר המדינה בתל אביב נרכש בכ-14.6 מיליון שקל. מדובר בדירה חדשה בפרויקט של רם-מוגרבי-ארדיטי המשתרעת על 181 מ"ר עם 44 מ"ר מרפסת - בקומה השביעית והאחרונה של הבניין. מבדיקת שמאי עולה כי העסקה אינה מעידה על ירידת מחירים, למרות מצב השוק והמלחמה

דירת פנטהאוז חדשה בפרויקט בילטמור 3 של חברת רם-מוגרבי-ארדיטי, הנבנתה ליד כיכר המדינה בתל אביב, נרכשה לאחרונה ב-14.59 מיליון שקל (כ-4 מיליון דולר). מדובר בעסקה הכי יקרה שנחתמה בדצמבר 2023, כך עולה מבדיקת העסקאות היקרות ביותר שדווחו לרשות המסים.
הדירה ממוקמת בפרויקט התחדשות עירונית (הריסה ובנייה), במסגרתו ייהרסו 13 דירות ישנות וייבנו 21 דירות מעל חניון תת קרקעי. הדירה שנמכרה היא דירת חמישה חדרים בקומה השביעית מתוך 7, המשתרעת על פני 181 מ"ר עם מרפסת של 44 מ"ר.
למרכז הנדל"ן נודע כי הרוכשים הם תושבי חוץ המתעתדים להתגורר בדירה, ורכשו גם את הדירה הצמודה בקומה, כך שיחזיקו את הקומה כולה. הדירה הצמודה היא בשטח של 51 מ"ר בתוספת מרפסת שמש של כ-20 מ"ר, ונרכשה עבור 4.1 מיליון שקל. זמן האכלוס מיועד ל-2026.
לפי בדיקה שביצע שמאי המקרקעין שמוליק כהן, מנכ"ל ובעלים משותף ב-SK שמאות, השווי למ"ר אקוויוולנטי עומד על 73,500 שקל כולל גג ומרפסת. לדבריו, המחיר תואם את מחירי הפנטהאוזים בסביבת כיכר המדינה, ואינו מעיד על ירידת מחירים למרות המצב בשוק והמלחמה.
לפי כהן, ניתן לראות כי בחודשים האחרונים יש פחות עסקאות של מגה-יוקרה, אולם עדיין יש עסקאות בפרויקטי בוטיק בתל אביב ברמת מחירים של 70,000-80,000 שקל למ"ר. עסקה נוספת בדצמבר נחתמה בבניין חדש ברחוב זכרון יעקב 13 בתל אביב, גם הוא ליד כיכר המדינה. במסגרת העסקה נרכשה דירת 4 חדרים בקומה 6 מתוך 7 קומות בשטח של 149 מ"ר, במחיר של 11 מיליון שקל.
נכתב על ידי מערכת מרכז הנדל"ן