סגור

דן נדל"ן רכשה 51% מחברה ירושלמית להתחדשות עירונית

החברה הנרכשת, בבעלות ד"ר ליאור אמסלם, מחזיקה בצבר של 2,500 יח"ד בהתחדשות עירונית בבירה; דן נדל"ן תשקיע בפרויקטים בירושלים כ-400 מיליון שקל

חברת דן נדל"ן, זרוע הנדל"ן של קבוצת דן תחבורה, רכשה 51% מפעילות ההתחדשות העירונית של חברה ירושלמית בבעלות ד"ר ליאור אמסלם בתמורה להשקעה של הון עצמי בהיקף של כ-400 מיליון שקל. אמסלם היה שותף בחברת כרמים נדל"ן הירושלמית ופרש ממנה לפני כשנה כשהוא לוקח איתו חלק מהפעילות. החברה המשותפת שהקימו במסגרת השותפות תיקרא "כרמי דן" והיא תטפל בכ-2,500 יח"ד בירושלים, שעל פי הערכות יגיעו לביצוע במהלך שלוש השנים הקרובות.
דן נדל"ן החלה לפני מספר שנים לפעול בעצמה לקידום פרויקטי פינוי-בינוי ברחבי הארץ, וצברה פרויקטים הכוללים כ-6,000 יחידות דיור בתחום ההתחדשות העירונית. השותפות החדשה מאפשרת לה דריסת רגל משמעותית יותר בירושלים ותוספת גדולה של פרויקטים ויחידות דיור. צפי ההכנסות ממכירת הדירות בפרויקטים של החברה המשותפת נאמד ב-8 מיליארד שקל.
עם הפרויקטים הפעילים בירושלים ניתן למנות את מתחם סן מרטין בשכונת הקטמונים, המונה 108 דירות קיימות שיהפכו לכ-400 יח"ד חדשות; מתחם בן טבאי בגבול קטמון הישנה - פרויקט של 44 דירות קיימות המתוכנן להיות פרויקט בוטיק של כ-150 יח"ד חדשות; מתחם הרצוג מול הגן הבוטני - 55 יח"ד קיימות, המתוכנן להיות פרויקט של כ-150 יח"ד; מתחם בשכונת הגבעה הצרפתית המתוכנן להיות פרויקט של כ-350 יח"ד חדשות; ומתחם בגבול שכונת ארנונה-ארמון הנציב, המתוכנן להיות פרויקט של כ-240 יח"ד חדשות.
רכישת חברות מקומיות ופעילויות של התחדשות עירונית הפכה למהלך נפוץ למדי בעיקר בקרב חברות שנכנסו לתחום בשנים האחרונות. פעילות של התחדשות עירונית לא מחייבת השקעה של הון עצמי רב, ומייצרת דירות בלב אזורי הביקוש. אך מנגד גיבוש פרויקט של התחדשות עירונית והוצאתו אל הפועל כרוכה בעבודה סיזיפית רבת שנים, וחברות רבות מעדיפות להקים שותפויות עם חברות שלהן פעילות קיימת.