סגור
הדמיה מתחם הורודיצקי 2 מזרח תל אביב
הדמיה מתחם הורודיצקי, מזרח תל אביב. חלק מהחלטה ממשלתית להעברת צה"ל לנגב (משרד מליס מהנדסים ומתכנני ערים)

רפאל תעזוב את מתחם הורודיצקי בת"א - במקום ייבנו 800 יח"ד, שטחי תעסוקה ומסחר

לפי רמ"י, הפינוי שיתבצע בעוד 5 שנים הוא "חלק מהחלטת ממשלה להעתקת מחנות צה"ל לנגב". מדובר בשטח של 128 דונם בין יד אליהו, תל חיים וגבעתיים, בו ייבנו גם כ-15,000 מ"ר תעסוקה ו-5,500 מ"ר מסחר

הנהלת רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) אישרה אתמול את עקרונות ההסכם לפינוי חברת רפאל ממתחם הורודיצקי, הממוקם בין הרחובות הגבורה, הורודצקי, דרך השלום ודרך משה דיין במזרח ת"א. התוכנית תשנה את ייעוד הקרקע משימושים בטחוניים למגורים, תעסוקה ומסחר. אין להקל ראש במהלך, מדובר בחטיבת קרקע גדולה, בלב אזור הביקוש ובקרבת צירים ראשיים ותחבורה ציבורית איכותית. המחנה אמור להתפנות בעוד 5 שנים.
תוכנית מתחם הורודיצקי, שהיא יוזמה של רמ"י אושרה ע"י הוועדה המקומית ב-2014 וע"י הוועדה המחוזית ב-2019. התוכנית מתייחסת לשטח של 128 דונם הממוקם על גבעה בגובה 40 מ' מעל פני הים. התכנון המוצע שומר על החלק הגבוה של הגבעה, שיתפקד כפארק ציבורי. בהיקף הגבעה ייבנו 18 מבנים בגובה של 7-12 קומות ומגדל בגובה 25 קומות, ובהם כ-800 יח"ד, מתוכן 192 יח"ד קטנות. בנוסף, יוקצו כ-15,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ועוד 5,500 למסחר. לאורך ציר משה דיין יבנה מתחם מוסדות ציבור. יש לציין שחלק ממבני המחנה הצבאי ישמרו.
האדריכלית נעמה מליס, החתומה על תוכנית מתחם הורודיצקי, מסבירה את חשיבותה האורבנית: "בגלל שמדובר בגבעה שמוקפת בגדרות, ובגלל שהרחובות המקיפים את המתחם הם בעיקר לתנועת כלי רכב, יש כיום נתק בין גבעתיים ואזור דרום מזרח תל אביב. אחד התפקידים הראשיים של התוכנית הזאת הוא לאחות מחדש את המרחב. חיברנו את כל הרחובות והשבילים במרחב מסביב דרך התוכנית, כך שהם רזים ונעימים ללכת. יצרנו פה חיבור חשוב שמאד חסר".
מרמ"י נמסר כי "ההסכם הינו אחד מתוצרי החלטת הממשלה 3161 להעתקת מחנות צה"ל לנגב, והתוכנית הלאומית האסטרטגית לפיתוח הנגב, לפיה יועתקו משאבים ממשלתיים איכותיים, ובכלל זה יחידות תקשוב, לקריית המדע בבאר שבע והעתקת יחידות המודיעין למתחם ליקית עומר שבדרום. על פי ההערכות הכלכליות, פינויו של המתחם כאמור, צפוי להניב תקבולים משמעותיים בהיקף של מאות מיליוני שקלים.