סגור

בלעדי
בית אקרשטיין בהרצליה ייהרס לטובת מגדל משרדים שיכלול 75 דירות קטנות

המגדל יהיה בגובה 30 קומות. זו הפעם הראשונה שבה קבוצת אקרשטיין, שפועלת בתעשיית הבטון, נכנסת כיזמית לתחום המגורים

בית אקרשטיין (מכונה גם בית הצומת) ששוכן בכניסה הצפונית לאזור התעשייה הרצליה פיתוח ייהרס ובמקומו יבנה מגדל בגובה 30 קומות שבו משרדים ו־75 דירות מגורים קטנות.

לכלכליסט נודע כי תוכנית הבנייה החדשה הוגשה בשבוע שעבר לוועדה המחוזית תל אביב לקראת דיון בהפקדתה. בינואר השנה המליצה הוועדה המקומית לוועדה המחוזית לאשר את הפרויקט.
התוכנית החדשה חלה על מגרש בגודל 2 דונם שגובל בצידו הדרומי ברחוב מדינת היהודים ובצידו המזרחי בכביש החוף. המבנה הוקם על ידי אקרשטיין ב־1989 ובו 5 קומות ששטחן כ־5,400 מ"ר. התוכנית החדשה תאפשר בנייה של 30 אלף מ"ר משרדים ועוד 75 דירות שגודלן עד 50 מ"ר.
1 צפייה בגלריה
בית אקרשטיין אזור התעשייה הרצליה
בית אקרשטיין אזור התעשייה הרצליה
בית אקרשטיין באזור התעשייה הרצליה
(צילום: Google StreetView)
זו הפעם הראשונה שבה הקבוצה שפועלת בתעשיית הבטון נכנסת כיזמית לתחום המגורים, בחברה עוד לא הוחלט מה המודל העסקי שילווה את בניית הדירות והאם הן ימכרו או יושכרו לצד שלישי.
שמאי המקרקעין איציק רפאל, ממשרד “קמיל־טרשנסקי־רפאל” מעריך כי שווי הנכס כיום כ־54 מיליון שקל. במצגת שהחברה הפיצה באפריל השנה לשוק ההון לקראת הנפקת מניותיה נכתב כי השווי ההוגן של הנכס 67 מיליון שקל, שיעור התפוסה בו כיום 88%. רפאל מעריך כי עם אישורה של התוכנית החדשה שווי המגרש יאמיר ל־206 מיליון שקל, כך שתהיה השבחה כ־150-140 מיליון שקל לפני תשלום היטל השבחה לעירייה (בשיעור 50%).
רפאל: "המגרש במיקום אסטרטגי, כך שהנכס יכול לשאת זכויות בנייה לשימושים מעורבים בהתאם לעקרונות תכנית המתאר העירונית".
הדירות שתבנה אקרשטיין הן תוצר המדיניות של עיריית הרצליה לפיתוח אזור התעסוקה, המתנה אישור לבניית מגדל בגובה של עד 30 קומות בהקצאה של שטח מגורים במגדל בהיקף של 20% מזכויות הבנייה הנוספות שהיא מאשרת. תוספת הדירות נועדה להחיות את המקום כך שיהיה שוקק גם בערבים. הדירות יהיו קטנות כדי להתאימן לקהל היעד - עובדי המתחם או סטודנטים ולא משפחות, מאחר שאין באזור תשתית מתאימה של מוסדות חינוך, פארקים וכדומה.