סגור
משה מנו וועידה כלכלית לאומית
משה מנו וועידה כלכלית לאומית (צילום: אוראל כהן)

לא רק קרוזים: משה מנו רכש בית דיור מוגן במרכז הכרמל בכ-170 מיליון שקל

הבעלים של מנו ספנות רכש את חברת אוונגרד רזידנס, שהנכס העיקרי שלה הוא מתחם דיור מוגן במרכז הכרמל בחיפה; מדובר בכניסה ראשונה של מנו לתחום הדיור המוגן

איש העסקים משה מנו המחזיק בבעלותו בחברות מנו ספנות ומנו אחזקות רכש בימים האחרונים את תאגיד "אוונגרד רזידנס" – שהנכס העיקרי שלו הוא בית דיור מוגן במרכז הכרמל בחיפה (בעבר מלון לב כרמל), כך נודע ל"כלכליסט". על פי הערכות, מנו שילם על הנכס כ-170 מיליון שקל.
מנו רכש את המלון מידי ד"ר גיורא וינטרשטין לשעבר מנהל בית החולים אלישע בעיר, המחזיק במקום למעלה מעשור. המתחם שנרכש נבנה מחדש לפני כארבע שנים בהשקעה מוערכת של כ-200 מיליון שקל וכולל את המבנה ההיסטורי של המלון הבנוי בסגנון באוהאוס ועבר שימור, ובצמוד אליו נבנה בניין חדש הכולל חניון תת-קרקעי, בריכה, חדר אוכל, אולמות לפעילות חברתית ותרבותית, חדר כושר, וספא. המתחם כולל כ-100 דירות 2-4 חדרים, והדיירים מקבלים שירותי ניהול והחזקה וכן פעילות במתחם. התפוסה בדיור המוגן עומדת כיום על כ50%.
מתחם לב הכרמל ממוקם במרכז הכרמל בסמוך לכיכר היינריך היינה, החל לפעול בשנת 1938 ושימש כמלון ולאחר מכן בית הבראה, ובתחילת שנות השמונים נרכש על ידי יזם שהסב אותו לבית אבות. בשנת 97 הוגשה על ידי היזמים תוכנית להריסת מבנה בית האבות ובניית 3 מגדלי מגורים, אך מאבק תושבים והתערבות המועצה לשימור אתרים הובילו להחלטה לשמר את מבנה המלון הישן בתמורה לתוספת זכויות ליזמים.
הרוכש, מנו ידוע בעיקר בשל עיסוקיו בתחום הספנות, הקבוצה שבבעלותו מחזיקה באוניות מטען נוסעים ומשמשת כסוכנת של חברות ספנות בינלאומיות. בשנים האחרונות נכנס מנו גם לתחום הנדל"ן המניב ורכש מלונות בארץ ובחו"ל, וכן מבני משרדים.
בין ההשקעות של מנו ניתן לציין את רכישת מלון קראון פלאזה בחיפה בשנת 2012 מידי אפריקה ישראל בסכום של כ-70 מיליון שקל, ובשנת 2018 רכש של כמחצית משטחי המשרדים בקריית הממשלה בחיפה (כ-7,000) מ"ר בתמורה לכ-90 מיליון שקל.