שווקי חו"ל

סימילרווב הגישה תשקיף לקראת הנפקה בנאסד"ק: ההפסד ב-2020 - 22 מיליון דולר

זאת לעומת 17.7 מיליון ב-2019; ההכנסות עמדו בשנה שעברה על 93.5 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 32%; החברה מייסודו של אור עופר, שפיתחה פלטפורמה למדידה וחיזוי תנועה באתרי אינטרנט, בחרה במסלול הנפקה רגיל ולא באמצעות מיזוג עם ספאק; היא לא פרסמה את גודל הגיוס, אך בעבר פורסם כי היא שואפת לשווי של 2 מיליארד דולר

סופי שולמן 16:4216.04.21
סימילרווב, שפיתחה פלטפורמה למדידה וחיזוי תנועה באתרי אינטרנט, הגישה תשקיף להנפקה ראשונה בניו יורק. החברה, שהוקמה ב-2009 על ידי אור עופר (37), שמשמש כמנכ"ל שלה, בחרה במסלול ההנפקה הרגיל בוול סטריט ולא באמצעות מיזוג עם SPAC. בשלב זה סימילרווב לא פירטה את גודל הגיוס והשווי אליו היא מכוונת, אבל בעבר פורסם כי היא שואפת לשווי של 2 מיליארד דולר. את ההנפקה מובילים ג'יי.פי מורגן, סיטי, ברקליס וג'פריס יחד עם אופנהיימר, וויליאם בלייר ו-JMP. סימילרווב אמורה להיסחר תחת סימול מסחר SMWB.

 

הנתונים שנחשפים בתשקיף סימילרווב מראים כי היא צומחת בקצב נאה שקירב אותה להכנסות שנתיות של 93.5 מיליון דולר ב-2020. הכנסות אלה משקפות צמיחה של 32% מול הכנסות של 70.6 מיליון דולר ב-2019. תזרים המזומנים מפעילות התכווץ מ-9.7 מיליון דולר ל-3.8 מיליון דולר, אך עדיין נותר שלילי. בשורה התחתונה הפסידה סימילרווב 22 מיליון דולר ב-2020 וזאת לעומת הפסד של 17.7 מיליון דולר ב-2019. ב-2018 הפסידה החברה 33 מיליון דולר על הכנסות של 51 מיליון דולר. מאז הקמתה גייסה סימילרווב 136 מיליון דולר ונכון לסוף 2020 נותרו בקופתה 55.4 מיליון דולר.

 

המייסד והמנכ"ל אור עופר המייסד והמנכ"ל אור עופר צילום: סימילרווב

 

סימילרווב פועלת במודל SAAS להשכרת שירותי התוכנה מבוססי ענן שלה במסגרת חמישה סוגים של פתרונות. הראשון הוא מודיעין דיגיטלי עבור חברות שרוצות לבחון את ביצועי האתר שלהם כגון תעבורה וזמן שהיה מול המתחרים; השני הוא מודיעין שיווקי לניתוח ואופטימיזציה של פרסום ושיווק; פתרון נוסף מיועד לאתרי מכירות אונליין ומספק תובנות ואופטימיזציה של רכישת לקוחות; מודיעין מכירות שאמור להגביר אותן באמצעות יצירת לידים ומניעת הונאות; וקבוצת המוצרים האחרונה פונה לגופי השקעות ומספקת להם תובנות השקעות מבוססות דאטה . מנועי הצמיחה של סימילרווב מבוססים במידה רבה על הכנסות חוזרות והגדלת הכנסות מלקוחות קיימים. לסימילרווב יש היום 2,718 לקוחות משלמים, בהם גופי תקשורת כמו CNN והירסט, הבנקים וולס פארגו וג'יי.פי מורגן, חברות רכב ותרופות כמו גם רשתות קמעונאיות ואתרי אונליין ובהם בוקינג, אדידס, דייסון וליווייס.

 

סימילרווב מעסיקה 576 עובדים, מתוכם 369 בישראל, 120 בארה"ב והיתר במדינות אירופה ואסיה. בעלי המניות הגדולים בחברה שמחזיקים בנתחים של יותר מ-5% בה הם קרן ויולה, שנציגה, הראל בית און גם מכהן כדירקטור, קרן פרוסוס ונצ'רס וקרן ION בהובלת יונתן קולבר. ויולה ו-ION הובילו את גיוס הסקנדרי של 80 מיליון דולר שהשלימה סימלרווב בסוף 2020. אור עופר מחזיק היום נתח קטן יותר מזה של ויולה בחברה. משקיע גדול נוסף בסימילרווב הוא יוסי ורדי שמחזיק חבילת מניות באופן ישיר.

x