שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
שוקי חו"ל

יוניליוור: עלייה של 12% במכירות הרבעון הראשון ל-13.7 מיליארד דולר

העלייה במכירות היא בעיקר הודות להיחלשות היורו כנגד הדולר. יוניליוור הודיעה כי תגדיל את הדיבידנד הרבעוני ב-6% ל-0.302 יורו למניה

שירות כלכליסט 12:4016.04.15

קבוצת יוניליוור, בעלי בן אנד ג'ריס, ליפטון, דאב ואחרים, מדווח על מכירות טובות מהצפוי לרבעון הראשון, בעקבות התייקרות מוצריה בשווקים המתעוררים. מכירות החברה עלו ב-12% ל-13.7 מיליארד דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

העלייה היא בעיקר הודות להיחלשות היורו כנגד הדולר. גורם זה העלה את מכירות יוניליוור ב-10.6% ברבעון הראשון. 

 

השווקים המתעוררים אחראיים ל-59% ממכירותיה של החברה - שם גדלו המכירות ב-5.4% בעיקר בשל העלאות המחירים. אולם באירופה ישנה דיפלציה ומכירות החברה שם ממשיכות לרדת – ברבעון הן רשמו ירידה של 0.4%. בצפון אמריקה רשמה החברה שוב עלייה במכירות של 4.9% ברבעון.

 

פול פולמן, מנכ"ל יוניליוור פול פולמן, מנכ"ל יוניליוור צילום: בלומברג

 

יוניליוור הודיעה כי תגדיל את הדיבידנד הרבעוני ב-6% ל-0.302 יורו למניה. מניותיה של החברה רשמו עלייה של 3.7% במסחר המוקדם היום לאחר פרסום התוצאות.

 

מנכ"ל החברה פול פולמן אמר כי "הצעדים שנקטנו החזירו אותנו למסלול לצמיחה גדולה יותר והם מתחילים להניב פירות". פולמן הודה כי סביבת המסחר עדיין "קשוחה" אולם הדגיש שהוא אופטימי.

 

החברה האנגלו-הולנדית מבקשת להגדיל את הביקוש למוצריה בשווקים המפותחים כגון אירופה וארה"ב באמצעות הגדלת היצע המוצרים. לדוגמא בן אנד ג'ריס מציעה טעמי גלידה חדשים וכן חבילות גלידה קטנות יותר.

 

סמנכ"ל הכספים של החברה, ז'אן-מארק הואה אמר ל"פייננשל טיימס": "ישנו מומנטום חיובי בפעילות העסקית שלנו. הפעילות בסין התאוששה באופן טוב מהצפוי ולמוצרי המזון הייתה התחלה טובה שקיבלה דחיפה מחג הפסחא".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x