$
המלצות ואזהרות

אכזבה בנטפליקס: ירידה בכמות המשתמשים החדשים בשל העלאת המחירים

החברה דיווחה כי נוספו לה בשלושת החודשים שהסתיימו ביוני, 3 מיליון מנויים, זאת לעומת תחזית ל-3.69 מיליון משתמשים

שירות כלכליסט 09:1016.10.14
נטפליקס דיווחה אמש כי העלאת המחירים שביצעה לאחרונה הייתה בין הסיבות למספר המאכזב של מנויים חדשים שהצטרפו לשירות הסטרימינג ברבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה כי נוספו לה בשלושת החודשים שהסתיימו ביוני, 3 מיליון מנויים חדשים, זאת לעומת תחזית החברה שציפתה להצטרפות של 3.69 מיליון משתמשים חדשים עבור התקופה.

 

"בשלושת הרבעונים הקודמים, התחזית שלנו לצמיחה במנויים הייתה נמוכה מדי, ואילו ברבעון האחרון הערכנו יתר על המידה את הצמיחה הזו", טענו בחברה במכתב ששלחו לבעלי המניות. "אנחנו נמשיך לספק את התחזיות שלנו לרבעונים, והן יהיו גבוהות מדי לפעמים ונמוכות מדי במקרים אחרים".

 

ריד הסטינגס מנכ"ל נטפליקס ריד הסטינגס מנכ"ל נטפליקס צילום: בלומברג

העלאת המחירים התבצעה מוקדם יותר השנה, והייתה הראשונה מאז 2011. הלקוחות בניו יורק משלמים כעת 8.99 דולר בחודש, כלומר דולר אחד יותר. עליות מחירים דומות התבצעו גם בשווקים מחוץ לארה"ב.

עם זאת, בחברה ציינו עוד כי ההשפעה של המחירים הגבוהים "לא הורגשה במשך חודשיים בעקבות התגובה החיובית שבה התקבלה העונה השנייה של הסדרה כתום זה השחור החדש".

 

ברבעון האחרון הצטרפו לנטפליקס 980 אלף מנויים חדשים בארה"ב ועוד 2.04 מיליון דולר במדינות אחרות. אולם ביולי, פרסמה החברה תחזית להצטרפות 1.33 מיליון משתמשים חדשים בארה"ב ו-2.36 מיליון מנויים ברחבי העולם.

"אנחנו נשארנו מרוצים מהשינויים במחירים ומהצמיחה בהכנסות, ונמשיך לפעול לשיפור השירות", סיכמו בחברה. "ההשפעה של המחירים המעט גבוהים יותר מחושבת לתוך התחזית עבור הרבעון הרביעי". לפי התחזית הזו, לחברה יצטרפו ברבעון הנוכחי 1.85 מיליון משתמשים חדשים בארה"ב ועוד 2.15 מיליון בשאר המדינות שבהן השירות פועל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x