$
בורסת ת"א

סערה בתחום הביטוח לאחר התבטאות בכירה בהפניקס לפיה הסוכנים דחפו מוצרים ללקוחות

לשכת סוכני הביטוח תוקפת התבטאות של סמנכ"ל השיווק של הפניקס גלית בן שמחון לפיה "גם הסוכן כבר לא יכול לדחוף סתם מוצרים". אייל לפידות, מנכ"ל הפניקס: "דבריה אינם מקובלים על הפניקס"

רחלי בינדמן 13:0504.03.13

סוכני הביטוח יוצאים במתקפה חריפה כנגד התבטאות של עובדת הפניקס. במכתב ששלח סגן נשיא לשכת סוכני הביטוח רוני שטרן, למנכ"ל הפניקס, אייל לפידות, תוקף שטרן התבטאות של גלית בן שמחון, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של הפניקס. 

 

בן שמחון התבטאה בכנס של בית ההשקעות פסגות שהתקיים בשבוע שעבר ואמרה לכאורה "בשנים הקודמות התנהלנו בצורה חזירית מול הלקוחות שלנו...גם הסוכן כבר לא יכול לדחוף סתם מוצרים". בן שמחון דווקא תקפה בעיקר את חברות הביטוח אך הסוכנים תוקפים את המשפט שזרקה לכאורה לעברם ביחס לדחיפת המוצרים.

 

שטרן כותב: "בשם מי התבטאה הנציגה הבכירה של "הפניקס"? מה זה השנים הקודמות? האם "הפניקס" התנהגה בצורה חזירית ללקוחותיה באותן שנים? או שמא היא התכוונה לכלל החברות? ועוד שאלה: בשם מי ובאיזו זכות כללה אותה נציגה את הסוכנים תחת אותו דימוי נלעג, שאותו היא מייחסת ל"הפניקס" ו/או לכלל החברות?".

  

מימין יצחק תשובה ואייל לפידות מימין יצחק תשובה ואייל לפידות צילום: הדר SPIRIT

 

"מחד, הפועלים בענף מלינים על מבקריו ומאידך זוכים מתוך הבית ומחברת ביטוח בכירה בענף הביטוח בישראל, להודאה בדבר התנהלות חזירית כלפי הלקוחות. באמת שכואב לנו שחברת סוכנים מפוארת כ"הפניקס" כנראה מאבדת את הדרך", מוסיף שטרן. ההתבטאות של שטרן מפתיעה במיוחד כיוון שהפניקס נחשבת חברה שעובדת היטב עם סוכני הביטוח ומתגמלת אותם בצורה נאה.

 

אלא שמתברר שלאמירות מסוג אלו שמיוחסות לבן שמחון יש רגישות רבה. קשה לשכוח את ההתבטאות האלמותית של יאיר המבורגר, בעל השליטה בקבוצת הראל לפני עשור (בסוף 2003). המבורגר אמר אז בכובעו כיו"ר התאחדות חברות ביטוחי החיים כי "במשך שנים דפקנו את המבוטח הבודד - מכרנו לו תכניות ביטוח חיים מעורב עם תשואה שלילית מבלי שהוא ידע על כך. מי שאשם בכך הוא גם אנו חברות הביטוח וגם אתם הסוכנים, בכך הבאנו על עצמנו את הרפורמה החדשה בביטוחי החיים" - המבורגר התייחס אז לרפורמה שביטלה את הפוליסות המשתתפות ברווחים ושינתה את מודל דמי הניהול בביטוחי המנהלים.

 

גם היום, יש טוענים כי הרפורמה שהוביל פרופ' עודד שריג, המפקח על הביטוח, שביטלה את המקדם המובטח בביטולי המנהלים החל מינואר 2013 היא תולדה של דחיפה של חברות הביטוח וסוכני הביטוח ללקוחות של ביטוחי מנהלים בדמי ניהול יקרים שלא תמיד התאימו ללקוחות אלה.

 

שטרן סיכם את מכתבו "כדאי היה גם שנשים דברים על דיוקם: אנחנו הסוכנים, שמוכרים את מוצרי חברת הביטוח (כידוע, מוצרים המקבלים את אישור הרגולטור), ממש מחוץ לאותה משוואה שהציגה סמנכ"לית חב' "הפניקס". אנחנו פועלים ללא לאות, יום וליל, באופן המקצועי, האנושי והאמין ביותר, תוך שמירה על זכויות המבוטחים ותשלומי תביעות במיליארדי שקלים. גם אתה יודע שתגמולם של הסוכנים לעיתים אינו עולה בקנה אחד עם המאמצים הרבים שהם משקיעים בשם שולחם – הלקוחות. מי שחושב או חושבת אחרת, ממש אינם שייכים לעולמם של הסוכנים".

 

אלא שהמכתב של שטרן לא נותר ללא מענה. באופן מפתיע מנכ"ל הפניקס לא גיבה את בן שמחון ולמעשה התנער מהם "הופתענו מהדברים המיוחסים לגלית בן שמחון. דבריה אינם מקובלים על הפניקס ואינם משקפים את התנהלות החברה מול לקוחותיה. מנכ"ל הפניקס, אייל לפידות, מתכוון לקיים בירור בהקדם על מנת להבהיר את הנושא".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x