$
שווקי חו"ל

סערה בגולדמן זאקס: מנהל בכיר פורש ומאשים את החברה בהונאת לקוחות

"גולדמן זאקס הפך למקום שכל מהותו היא לחלוב את הלקוחות עד העצם", כך כתב אתמול במאמר ב"ניו יורק טיימס" גרג סמית, בכיר שהתפטר מבנק ההשקעות אחרי 12 שנה. מגולדמן זאקס נמסר בתגובה: "אנחנו לא מסכימים עם הדעה שהוצגה"

שהם לוי וסוכנויות הידיעות 18:0414.03.12

במכתב התפטרות שמתפרס על פני שני עמודי אינטרנט שלמים שמתפרסם היום בניו יורק טיימס, יוצא היום (ד') גרג סמית, חבר הנהלה בגולדמן זאקס, מנהל תחום הנגזרים והפעילות בארה"ב, במתקפה חסרת תקדים על צורת התנהלותו של אחד מבנקי ההשקעות הגדולים בוול סטריט - גולדמן זאקס.

 

סמית,

שעבד בבנק 12 שנה, כתב מאמר שמגנה את גולדמן זאקס על כך שתאוות הבצע גרמה לו לפשיטת רגל מוסרית.

 

"כדי לפשט את הבעיה במונחים הפשוטים ביותר: האינטרס של הלקוחות נדחק הצידה לאור הדרך בה פועלת החברה שחושבת רק על איך לעשות כסף", כתב גרג סמית', חבר הנהלה בגולדמן זאקס, מנהל תחום הנגזרים והפעילות בארה"ב.

 

מגולדמן זאקס נמסר בתגובה: "אנחנו לא מסכימים עם הדעה שהוצגה, אנחנו לא חושבים שהיא משקפת את האופן בו אנחנו מנהלים את עסקנו. על פי ההשקפה שלנו, אנחנו יכולים להצליח רק אם הלקוחות שלנו יצליחו. האמת הזו נמצאת בלב ליבת העסקים שלנו".

 

"דרך החברה סטתה משמעותית בהשוואה לחברה אליה הצטרפתי, כך שאני לא יכול להגיד יותר שאני מזדהה עם הארגון בראשו אני עומד", כתב.

 

סמית, טוען כי ענקית ההשקעות שינתה את התרבות הארגונית שלה מכזו שדוגלת בעשיית כסף למען הלקוחות, לגישה שרואה בלקוחות "בובות סמרטוטים" שצוות העובדים נוהג לדון בדרכים אפשריות "לרמות אותן".

 

סמית תיאר במכתבו את תנאי העבודה בגולדמן זאקס טרם השינוי שחווה: "זה אולי יישמע מפתיע לציבור הסקפטי, אבל התרבות הייתה כל העת נדבך חיוני מההצלחה של גולדמן זאקס. היא נשענה על עבודת צוות, יושרה, רוח האנושיות ותמיד עשיית הטוב ביותר עבור הלקוחות".

 

"גולדמן זאקס הפך למקום שכל מהותו היא לחלוב את הלקוחות עד העצם", כך כתב אתמול במאמר ב"ניו יורק טיימס" בכיר שהתפטר מבנק ההשקעות אחרי 12 שנה.

 

סמית טען כי מנכ"ל הבנק לויד בלנקפיין והנשיא גארי קון הם האחראים לשינוי זה. "התרבות של החברה יצאה משליטה תחת ניהולם", כתב במאמר שהתפרסם ביומו האחרון בבנק, תחת הכותרת: "למה עזבתי את גולדמן זאקס". "אני יכול לומר במלוא הכנות שהתרבות שם רעילה והרסנית יותר מאי פעם".

 

סמית כתב כי "בשנה האחרונה ראיתי חמישה בכירים שונים מדברים על לקוחותיהם כעל בובות סמרטוטים, לפעמים אפילו באימייל פנימי".

 

החברה שאליה הצטרף לפני 12 שנה, טוען סמית, היתה שונה לגמרי. "הערכים ששלטו אז היו לעשות תמיד את כל מה שדרוש למען הלקוחות שלנו, בהגינות ובצניעות. התרבות שלנו היתה המרכיב הסודי שבזכותו המקום הזה היה נהדר כל כך ועזר לנו לזכות באמונם של הלקוחות במשך 143 שנה".

 

סמית, שכיהן בין היתר כראש חטיבת הנגזרים של החברה באירופה, באפריקה ובמזה"ת, היה גם היה בצוות גיוס הכישרונות החדשים לחברה. לדבריו, "ידעתי שהגיע הזמן לעזוב כשהבנתי שאני כבר לא יכול להסתכל יותר לסטודנטים בעיניים ולהגיד להם כמה נהדר לעבוד בגולדמן זאקס". חלק גדול מהשחתת התרבות הארגונית, הוא סבור, קשור למדיניות הקידום של הבנק. "היום מספיק שתכניס לחברה מספיק כסף כדי שתקודם לעמדת כוח".

 

בסיכום המאמר כתב סמית כי הוא מקווה שהדברים יהיו בבחינת צלצול השכמה לחברי הדירקטוריון. "סלקו את האנשים שהמוסר שלהם פשט רגל", כתב. גולדמן זאקס הוציאו הודעה שמכחישה את כל טענותיו של סמית, וטענו בתוקף כי הם

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x