$
בורסת ת"א

בלעדי ל"כלכליסט": אלווריון רוכשת את קלריטון ב־4 מיליון דולר

יצרנית מוצרי טכנולגיית ה־WiMAX הדועכת משנה מיקוד עסקי ורוכשת את קלריטון העוסקת בפתרונות קליטה לסלולריים בתוך בניינים. קלריטון מפתח תקווה גייסה עד היום 4.5 מיליון דולר כך ששווי החברה בעסקה דומה לסכום שגייסה

ניר צליק 07:0003.05.11

אלווריון, יצרנית ה־WiMAX הישראלית, רוכשת את חברת קלריטון הישראלית תמורת כ־5–3 מיליון דולר. כך נודע ל"כלכליסט". קלריטון הוקמה ב־2000 על ידי ד"ר מיכה אנגל, שהיה בעבר מנכ"ל דסק"ש וממקימי סלקום. החברה עסקה בתחילה בהעברת אותות סלולריים מתחנת הבסיס הסלולרית דרך כבלים פיזיים עד לבית מנוי הכבלים, וכך, עם כניסתו של מנוי הסלולר לביתו, הועבר האות דרך הכבלים ולא דרך אנטנות סלולריות רגילות, כך שרמת הקרינה מהמכשיר ירדה משמעותית.

 

מאוחר יותר עברה החברה להתמקד בכיסוי סלולרי בתוך בניינים ובאזורים עם קשיי קליטה שלא ניתן להקים בהם אנטנות סלולריות גדולות נוספות. מנכ"ל קלריטון הנוכחי הוא מיכאל שלזינגר, שהצטרף לחברה בדצמבר 2009. בין

משקיעי קלריטון ניתן למצוא את קרן יוזמה ואת דוקור, חברה־בת של מכון ון ליר. מנכ"ל דוקור, אלון דומניס, משמש גם כיו"ר קלריטון. קלריטון גייסה עד היום כ־4.5 מיליון דולר, כך ששווי החברה המיוחס בעסקה דומה לשווי הכספים שגויסו לפעילותה.

 

אחרי כמה שנים של הפסדים החליטה אלווריון, בניהולו של ערן רוגב, לשנות את המיקוד העסקי שלה ולהיכנס לתחום ה־DAS (Distributed antenna system), אנטנות קטנות המאפשרות קליטה סלולרית טובה יותר בתוך בניינים ובקמפוסים. על רקע ההתפתחות הטכנולוגית, וחדירתם המואצת של המחשבים הניידים, כמו גם הטלפונים החכמים ומכשירי האייפד, גובר הצורך בקליטה בתוך בניינים. אלווריון מבצעת את הרכישה במטרה לחסוך זמן פיתוח של פתרון עצמאי.

 

הכניסה של אלווריון לתחום החדש מתבצעת אחרי שנים של דעיכה בתחום ה־WiMAX (תקן לתקשורת אלחוטית לטווחים בינוניים באמצעות שידורי מיקרוגלים - נ"צ,) ואחרי שהפסידה במאבק בטכנולוגיית ה־LTE, הדור הרביעי של הסלולר, שכבשה את הבכורה.

 

ברבעון הרביעי של 2010 נאלצה אלווריון להיפרד מכ־150 עובדים במטרה לעבור לרווחיות עוד במהלך שנת 2011. למרות דעיכתו האטית של תחום ה־WiMAX זכתה אלווריון בחוזה בשווי של כ־14 מיליון דולר לפני כחודש בהודו, כאשר היא תפרוס תחנות בסיס עבור ספקית התקשורת ההודית VMC.

 

אלווריון סיימה את 2010 עם הכנסות של 205.2 מיליון דולר, ירידה של 16.3% לעומת הכנסותיה ב־2009 שהסתכמו ב־245.2 מיליון דולר. ההפסד המתואם הסתכם ב־27 מיליון דולר ב־2010 לעומת רווח נקי מתואם של 800 אלף דולר ב־2009. החברה צפויה לפרסם היום את דו"חות הרבעון הראשון של 2011.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x