$
ת"א 100 Live2

גדי לסין: “אנחנו רוצים לכבוש את העולם"

מנכ"ל שטראוס בכנס ת"א 100 Live2 של "כלכליסט" ואקסלנס: "הדרך לצמוח היא יציאה לחו"ל, הענף בארץ רווי"

הדר קנה 17:2012.04.11

"לכל קבוצת שטראוס יש מוטו אחד מרכזי: אנחנו רוצים להיוות חברת מזון ישראלית שתצא לכבוש את העולם", כך אמר גדי לסין, מנכ"ל שטראוס, בכנס ת"א 100 Live2 של "כלכליסט" ואקסלנס.

 

לדברי לסין הדרך לצמוח היא יציאה לחו"ל: ”אנחנו רוצים לקחת כל דבר טוב שאנחנו עושים בארץ ולהוציא אותו לחו"ל. אנחנו מבינים שפה בארץ הענף רווי בתחרות והאפשרות לצמיחה היא לצאת החוצה”.

 

לדבריו החברה נמצאת בגידול סולידי כאשר: "כמה שנים אחורה 100% מהמכירות היו בישראל. היום אנחנו פועלים במעל 20 מדינות ויש לנו מעל 14 אלף עובדים בחו"ל”.

 

לסין בישר כי החל משבוע הבא החברה תפעל בכל היבשות לאחר שתתחיל לפעול גם בסין.

 

לדבריו, "שטראוס ישראל היא החלק החשוב ביותר - חברה שצריכה להיות חזקה, צומחת ורווחית. מאז המיזוג בין שטראוס ועלית אנחנו משפרים מדי שנה את הרווח והרווחיות וממשיכים לצמוח”.

 

לסין סיפר כי שטראוס פועלת עם מספר מוצרים: קפה, מים, מקס ברנר וחברת הסלטים. 

 

לסין הסביר על כל מוצר בנפרד. הוא התחיל בתיאור האסטרטגיה של החדרת הקפה לשוק: “לפני 4 שנים האסטרטגיה היתה להכנס למדינות עם קפה טחון. המטרה שלנו היא לצמוח ולבנות מותגים חזקים ולהביא תשואה לבעלי המניות שלנו. במונחי רכש קפה - עברנו להיות חברת הקפה ה5 בגודלה בעולם”.

 

לאחר מכן עבר לסין לסלטים: “חומוס אפשר לקחת למקומות נוספים בעולם - ולראות כיצד עושים מסע של כניסה דרך השוק הכשר. המטרה שלנו היא לבנות חברה גלובלית נוספת עם ממרחים ומטבלים בכל העולם”.

 

הוא המשיך וסיפר כי פפסי בחרה בשטראוס להקים שותפות ולפרוץ לכל העולם.

 

"בשנה שעברה חנכנו מפעל בוירגי'ניה - מפעל ירוק עם טכנולוגיה מהמתקדמות בעולם - כדי להגיע עם מוצרים לשוק בצפון אמריקה. רכשנו את סברה עם רווחיות של 2% - היינו בשוק של 20% כשנכנסנו והיום אנחנו 50% מהשוק שצומח בצורה דרמטית. לא מדברים רק על חומוס, רכשנו חברת סלסה שהיא קטוגריה ענקית בארה"ב - אנחנו מאמינים שגם שם נעשה שינוי". לסין הוסיף כי ייתכנו שינויים בקטגוריות נוספות.

 

על תחום המים סיפר: "ל-1.2 מיליארד אנשים אין מים ראויים לשתייה ברחבי העולם - הבנו שיש שם פוטנציאל גדול. לקחנו מדענים ממכון ויצמן ופיתחנו טכנולגיה של מטהרי מים. רכשנו את תמי 4. נכנסנו לסין ואנגליה ועד סוף החודש הזה נתחיל למכור מכונות בסין".

 

הוא סיים בספרו על השקולד של החברה: ”אחרון חביב - סטארט אפ – אנחנו לוקחים שוקולד שלנו לעולם תחת המותג של מקס ברנר"

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x