$
בורסת ת"א

יוסטון, יש לנו בעיה: ללווין עמוס 5i נגמר הדלק

מחישובים שערכה חלל תקשורת שבשליטת שאול אלוביץ' עולה כי ללווין הזמני אין מספיק דלק. כעת החברה תרשום הפסד של 12 מיליון דולר. הלווין הקבוע, עמוס 5, אמור להגיע לשיגור רק ביוני 2011. דש ברוקראז': "למי שיש כיום מניית חלל - כדאי שימשיך להחזיק אותה"

מישל אודי 16:0009.08.10
חלל תקשורת שבשליטת שאול אלוביץ' דיווחה היום (ב') כי מבדיקות שערכה עם יצרנית הלווין הזמני עולה כי בלווין עמוס 5i אין מספיק דלק להמשך הפעילות. זאת בניגוד לחישובים הקודמים שהוערכו על ידי חברת "אסיהסאט" – ממנה הוחכר הלווין. החברה גילתה את המחסור בדלק במהלך תמרון שגרתי לשמירת מיקום הלווין הזמני.

 

מה דעתך על מניית חלל תקשורת:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

החברה הודיעה כי היא פועלת לאתר פיתרונות עבור הלקוחות שלה, שכן השיגור של הלווין הקבוע, עמוס 5, מתוכן ליוני 2011.

 

החברה מעריכה כי הארוע יביא לפגיעה של 12 מיליון דולר בתוצאות החברה בשנים 2011-2010 במצטבר, הרוב כתוצאה מהפחתת עלות הלווין בספרי החברה ואובדן רווחים.

 

הלווין עמוס 5i הוא לווין זמני שהוחכר במטרה להשיג לקוחות לחברה עד לשיגורו ומיקומו של הלווין עמוס 5. חלל דיווחה בעבר על מספר חוזים עבור הלווין, בעיקר במדינות אפריקה.

 

בינואר האחרון הודיעה החברה כי חתמה על הסכם לאספקת תקשורת לוויינית דרך הלווין עמוס 5 באפריקה בהיקף של 47 מיליון דולר למשך 6 שנים. בנובמבר 2009 הודיעה החברה על חוזה ללוויין עמוס 5i הזמני באפריקה בהיקף של 6.3 מיליון דולר עם אפשרות הרחבת החוזה ל-7.6 מיליון דולר.

 

"למי שיש כיום מניית חלל - כדאי שימשיך להחזיק אותה" אומר היום ל"כלכליסט" האנליסט מאיר סלייטר מדש ברוקראז'. "הרעיון של חלל בהחכרת עמוס 5i היה להכיר את השוק וליצור חוזים ראשוניים, התוכנית לא עבדה כמו שצריך, אבל לטעמי לא נרשמה פגיעה משמעותית במוניטין של החברה" הוא מוסיף.

 

"מבחינת השווי הכלכלי של מניית חלל - אין פגיעה מכיוון שהפרוייקט עמוס 5i תומחר בשווי שלילי. עכשיו קיים גידול בסיכון בשל ביטולי חוזים שיכולים להיות, אך מצד שני, תקלות קורות והחברה עושה ככל שביכולתה למזער את הנזק על ידי פנייה לספקים אחרים וקיימת סובלנות בשוק כלפי תקלות" מציין סלייטר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x