שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

קריאייטיבי זה אפקטיבי: סיפור בהמשכים

רשת ספרים גדולה באקוודור שהתמודדה עם ירידה במכירות החליטה לצאת במהלך שיווקי שישיב לספרים את כבודם האבוד ויחזיר את הלקוחות לחנויות

ניב חורש וזיו קורן 09:0008.07.14

רשת חנויות הספרים Libreria Espanola היא רשת הספרים הגדולה ביותר באקוודור. בשנתיים האחרונות התמודדה הרשת עם ירידה משמעותית במכירות, ועם ההבנה שהתושבים באקוודור כבר אינם קוראים ספרים. בשנת 2014 החליטה הרשת לצאת במהלך שיווקי שישיב לספרים את כבודם האבוד ויחזיר את הלקוחות לחנויות.

 

ראשית, ערכו ברשת מחקר כדי להבין מדוע הצרכנים קוראים פחות ספרים. המסקנה היתה שתושבי אקוודור מעדיפים לקרוא עיתונים. בצהרי היום, בשעת הסייסטה, רבים מהם יוצאים לבתי קפה ולמסעדות, וקוראים בעיקר את מדורי הרכילויות והסנסציות בצהובונים.

 

 

הלקוח: רשת הספרים Libreria Espanola | משרד הפרסום: מקאן אריקסון, אקוודור הלקוח: רשת הספרים Libreria Espanola | משרד הפרסום: מקאן אריקסון, אקוודור

 

ב־Libreria Espanola החליטו לרתום את המסקנה הזו לטובתם: הרשת הוציאה עיתון "צהוב", מלא בסיפורי סנסציות ורכילויות, שנמכר בתשלום בדוכני העיתונים. אלא שכל הסנסציות בצהובון היו של דמויות מתוך ספרים מפורסמים: "50 גוונים של אפור", ספרי מתח מצליחים ואפילו "הנסיך הקטן". כל "ידיעה" בעיתון נקטעה באמצע, ואנשים הופנו לקרוא את המשך הסיפור בחנויות הרשת, שם גילו שמדובר בעצם ברבי־מכר מפורסמים.

 

באמצעות המהלך הייחודי, הרשת הצליחה להוכיח שכשאתה מכיר את הצרכנים שלך היטב ויודע בדיוק מה מעניין אותם, אתה יכול לגרום להם לשנות הרגלים, ועל הדרך לספר להם סיפור מצוין.

 

בשורה התחתונה:

  • הטראפיק לחנויות עלה ב־27% בתוך חודש מתחילת המהלך
  • מכירות רבי־המכר שפורסמו בעיתונים עלו ב־35%

 

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x