$
פרסום ושיווק

קריאייטיבי זה אפקטיבי: לא בדיחה

המותג: ממתק CARAMBAR, צרפת; משרד הפרסום: Fred & Farid Group

ניב חורש וזיו קורן 09:3601.07.14

הממתק הצרפתי CARAMBAR נוסד לפני עשורים רבים, ומיום הקמתו הפך לפופולרי בזכות הבדיחות שנלוו לעטיפות המוצר. דורות של ילדים גדלו על הממתק האהוב, אך בשנים האחרונות חווה המותג דעיכה והפך לשקוף. כדי להחזיר את המותג למקום הראוי לו, הוחלט לצאת במהלך מייצר באזז אשר התמקד בדבר שבאמת ייחודי בו - הבדיחה.

 

אלא שהפעם, במקום לספר בדיחה למישהו אחד, החליטו בקרמבר שהבדיחה תהיה על חשבון כולם. במאי 2013 הופתעה צרפת לגלות שהבדיחות הנלוות למוצר צפויות להתחלף בתרגילי חשבון, גיאוגרפיה ודקדוק לילדים.

מתוך הנחה שהמדיה החברתית תייצר את הבאזז טוב יותר מכל מהלך תקשורתי ובאפס השקעה במדיה, נשלח מארז מיוחד שבו מידע על המהלך למובילי דעה ברשתות החברתיות.

 

 

בתוך שעות התפשטה הבשורה ברשתות החברתיות, הסיפור קיבל כיסוי בכל אמצעי המדיה ואומה שלמה הזדעזעה ונזכרה כמה היא אוהבת את המותג ואיך העולם יהיה שונה בלי הבדיחה. וזה לא נגמר שם; מחאה חברתית החלה להתארגן, 17 עצומות נוצרו ואפילו דף הוויקפדיה של המותג עודכן בהתאם.

 

אך לאחר כמה ימים של סערה ציבורית, התברר לכולם שהשמועה היתה בעצם מתיחה ואין למותג כל כוונה להחליף את הבדיחות. וכך, באמצעות הדבר שהפך אותו למה שהוא, הבדיחה, זכה המותג הוותיק לעדנה מחודשת ולאהדת הציבור, וכמובן גם לעלייה במכירות.

 

התוצאות:

 

  • 55 אלף ציוצים ו־950 אזכורים במדיה בחמישה ימים
  • זינוק של 39% במכירות המותג בתוך חודש

 

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x