$
פרסום ושיווק

"ישראל יקרה לנו": "להוסיף מוצרים שיש להימנע מקנייתם"

תנועת המחאה נגד יוקר המחיה קוראת לצרכנים להגביר את "העיצומים" שלהם נגד חברות שמייקרות מוצרים. ממנכ"ל שופרסל ומרמי לוי הם מבקשים להעלות למדפים עוד חברות כחול-לבן; איציק אלרוב: "להוריד מסל הצריכה המשפחתי 10% כדי לאותת ולהעביר מסר"

כלכליסט 14:2525.10.12

לראשונה מאז המחאה החברתית בקיץ 2011, החליטה תנובה להעלות את מחירי מוצרי החלב ב-3.5%-2%. החברה שעמדה במוקד מחאת הקוטג' מצטרפת לשטראוס-עלית ולשורת חברות מזון שהודיעו על התייקרויות. נכון לעכשיו לא יתייקרו הקוטג' ומוצרים בפיקוח, שאמורים להתייקר בתחילת נובמבר. מחירי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף, ואדום אדום יועלו בכ-4.6%.

 

בתגובה להצטרפות תנובה ושטראוס-עלית לגל העלאות המחירים הצפויות מצד אסם, יוניליוור ודיפלומט – קוראים ב"ישראל יקרה לנו" להוסיף מספר מוצרים ממוקדים שיש להימנע מקנייתם כחלק משביתת הקונים עליה הכריזה התנועה ב-14 באוקטובר.

 

החברות שמעלות מחירים

החברות שמעלות מחירים
החברה
המוצרים שיתייקרו
תנובה
מוצרי חלב, מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף, אוליביה ואדום אדום
סנו
מוצרי טואלטיקה, היגיינה, חיתולים חד פעמיים, מוצרים לכביסה, חומרי הדברו וגו' וכן מוצרי טיפוח הגוף והשיער קרמה וכיף
שטראוס
גבינות סקי, סימפוניה, חלב של יטבתה, דני, גמדים וחלב מועשר
יפאורה תבורי
תפוזינה, משקאות ספרינג, RC קולה, RC קולה דיאט, מיץ פז, משקאות קריסטל ושוופס
החברה המרכזית למשקאות
קוקה קולה, ספרייט, פריגת ונביעות
טמפו
גולדסטאר, מכבי והייניקן. ומשקאות ג'אמפ, פפסי, פפסי מקס, ו-7UP
יוניליוור
גלידות שטראוס, מרקי תלמה, קנור, מיונז, דגני בוקר ומוצרי דאב ופינוק
אסם
במבה
סידס
שוקולד סניקרס, M&M, מארס, באונטי וטים טאם
זוגלובק
נקניקיות, נקניקיםף המבורגרים ופסטרמות
מעדני הטלה
בשר, עוף ודגים
חוגלה קימברלי
חיתולי האגיס, נייר טואלט מולט ולילי, קלינקס, תחבושות היגיניות לילי וטמפוני קוטקס

 

בנוסף לחטיפים כמו "במבה" ו"ביסלי" וקטשופ של "אסם", התנועה קוראת לציבור להקטין את הצריכה במוצרי דגל של חברות המזון שמתכוונת להעלות מחירים כמו קטשופ מיובא "היינץ" , גבינת "סקי" של שטראוס, וירקות קפואים מתוצרת "סנפרוסט" של תנובה.

 


  

רשימת התחליפים למוצרים הללו תצטרף בימים הקרובים לרשימת התחליפים לחטיפי אסם המופיעה כבר באתר האינטרנט של "ישראל יקרה לנו" , http://israelyekara.org.il/ וכן בפייסבוק, במטרה לאפשר לציבור הישראלי להרכיב סל קניות זול וטוב.

 

מדי חודש, בהסתמך על המלצות חברי התנועה, יוחלט על החרפת העיצומים לגבי מוצרים נוספים שיישארו על המדף בסופרמרקטים.

 

המחאה החברתית של קיץ 2011 המחאה החברתית של קיץ 2011 צילום: אריאל שרוסטר

 

איל עופר ממייסדי התנועה: "כפי שאנו רואים בתחרות המתפתחת בין רשתות השווק – מחירים יכולים גם לרדת - אך רק כתוצאה ממאבק אזרחי ארוך וממוקד. הגיע השלב הבא - לחץ ממוקד על יצרנים שמנסים להעלות מחירים. צמצום צריכה - צו השעה".

 

"עוד חברות כחול-לבן על המדפים"

 

תנועת "ישראל יקרה לנו" שלחה היום (ה') מכתב לאיציק אברכהן, מנכ"ל חברת שופרסל ולרמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שווק השקמה ובו כתבה כי היא מברכת על התחרות שנוצרה, בכמה מקומות בישראל בין הרשתות בעקבות מחאת הציבור. "מטרתנו היא להפוך את השינוי התודעתי שעבר האזרח הישראלי בשנה האחרונה לשינוי רחב מימדים בכלכלה

הישראלית, שינוי שיכול להיות רווחי גם לרשתות השיווק שאתם מנהלים", כובתי ראשי "ישראל יקרה לנו".

 

עוד הם מציינים במכתבם כי אינם מבינם "מדוע אנשים כמוכם אינם תורמים באמת לתוצרת כחול-לבן של חברות בינוניות וקטנות ובכך גם לגידול בתעסוקה בישראל בעזרת צעד פשוט ואלמנטרי: הצגת מוצרים של חברות בינוניות וקטנות על מדפי הרשתות שאתם מנהלים והקצאת שטח מדף נרחב יותר לחברות אלו. אם תעשו כן, לקוחותיכם לא רק יקנו יותר ממרכולתכם אלא שנוכל ביחד להפעיל לחץ על הממשלה להורדת עלויות הארנונה, הדלק, החשמל, המים וכו'".

 

איציק אלרוב, ממארגני מחאת הקוטג', אומר כי "יצרניות המזון פתחו בחזית התייקרויות משולבת נגד הצרכנים. במקום לגלות אחריות ולנהוג באיפוק כלפי הציבור וקהל הלקוחות, החברות מעדיפות, זו אחר זו, להצטרף לחגיגת מחירים פרועה על חשבוננו. תנועת 'הצרכנים' קוראת לציבור לשלב ידיים ולאחד כוחות במאבק להורדת יוקר המחיה. על כולנו להוריד מסל הצריכה המשפחתי 10% כדי לאותת ולהעביר מסר".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x