סגור

מצמצמת מינוף: אלון רבוע כחול פורעת 400 מיליון שקל בסדרת אג"ח

החברה שבשליטת מוטי בן משה מבצעת את הפירעון בסדרה ד', שהיקפה הכול עומד על 676 מיליון שקל; סמנכ"ל החברה אלכס סורז'קו: "הפדיון המוקדם יחסוך בעלויות המימון ויגדיל את הגמישות הפיננסית של החברה בשנים הבאות"

אלון ריבוע כחול, חברת האחזקות של מוטי בן משה, הודיעה הבוקר על פרעון של 400 מיליון שקל מסידרת אג"ח ד' של החברה. היקף הסדרה כולה עומד על 676 מיליון שקל.
אלון ריבוע כחול שמחזיקה בדור אלון, ריבוע כחול נדל"ן ואקסטרה ריטייל גייסה בשבוע שעבר 537 מיליון שקל בהרחבה של שתי סדרות אג"ח אחרות שלה, ז' ו-ח' - את ההנפקות הובילה אקסטרה מייל (ExtraMile) חיתום.
סמנכ"ל החברה אלכס סורז'קו אמר כי "הפדיון המוקדם של חלק מסדרה ד' צפוי לחסוך בעלויות המימון של החברה בשנה הקרובה ולהגדיל עוד יותר את גמישותה הפיננסית בשנים הבאות, זאת במקביל לתהליך של ירידה ברמת המינוף לכ-25%, שמירה על יתרות נזילות מספקות והמשך הרחבת הפורטפוליו המגוון של פעילויות הקבוצה".
סדרה ד' היא סדרה שקלית המובטחת בשעבוד על מניות דור אלון ורבוע נדל"ן. הסדרה נושאת ריבית שנתית (קופון) בשיעור של 4.6%, ונסחרת בתשואה לפדיון (ברוטו) של 3.8% למח"מ של 0.35 שנים. הפרעון שיהיה באופן יחסי לאחזקה של כל המחזיקים ייעשה ב-29 בספטמבר 2022. אגב, גם דור אלון גייסה 330 מיליון שקל בשבוע שעבר.