סגור
פס ייצור מחלבות גד
פס ייצור מחלבות גד (צילום צביקה דור)

מחלבות גד רוצה לצרף לדירקטוריון מנכ"לי עבר של תנובה ושטראוס ישראל

החברה שנכנסה לבורסה בשבוע שעבר מבקשת לאשר את מינוי אייל מליס ואייל דרור כדירקטורים חיצוניים; השניים סיימו את תקופת הצינון לאחר שכיהנו כמנכ"לים של תנובה ושטראוס ישראל בהתאמה

מתנובה ושטראוס למתחרה: מחלבות גד, שהפכה לציבורית בשבוע שעבר לאחר גיוס הון של 280 מיליון שקל, מזמנת אסיפת בעלי מניות לאישור מינוי שלושה דירקטורים חדשים – בהם שניים שכיהנו עד לאחרונה כמנכ"לים של מתחרות ישירות.
מדובר באייל מליס, שכיהן כמנכ"ל תנובה במשך שבע שנים עד לינואר 2023, ואייל דרור, שכיהן עד דצמבר 2022 כמנכ"ל שטראוס ישראל.
החברה מבקשת למנות את השניים, שסיימו את תקופת הצינון שלהם בחברות המתחרות, לדירקטורים חיצוניים. עוד מבקשת החברה למנות את רון ארזי, לשעבר מנכ"ל חברת רשפים, שימונה לדירקטור בלתי תלוי.
אם תאשר אסיפת בעלי המניות את המינויים, יכהנו השלושה בדירקטוריון המחלבה לצד ריצ'י האנטר ודני בן רעי, מבעלי קרן גרין לנטרן המחזיקה ב-9.01% מהחברה, לצד חנוך פפושדו מדיסקונט קפיטל המחזיקה ב-9.38% ולצד גיא גל אור מטעם משפחתו של מייסד החברה עזרא כהן.
ההנפקה של מחלבות גד, שהתבצעה לפי שווי של 725 מיליון שקל לפני הכסף, זכתה לביקושים של 900 מיליון שקל והובילה לשווי שוק של 935 מיליון שקל לאחר ההנפקה. ביום המסחר הראשון שלה בבורסה בתל אביב זינקה מניית החברה ב־17.7%, מה שהקפיץ את שוויה למיליארד שקל.
במצגת שפרסמה החברה למשקיעים טרם ההנפקה, ציינה כי היא מתמחה בגבינות מיוחדות ומחזיקה בכ־6% משוק החלב. גד פועלת באמצעות 80 מפיצים ומגיעה ל־3,500 לקוחות. 58% ממכירותיה מופנות לשוק הקמעונאי, והיתר לשוק המקצועי – בעיקר מסעדות.
במצגת למשקיעים שפרסמה במסגרת ההנפקה, ציינה החברה המתמחה בגבינות מיוחדות, כי היא מחזיקה ב-6% משוק החלב, ופועלת באמצעות 80 מפיצים שמגיעים ל-3,500 לקוחות. עוד חשפה החברה כי רק 58% מפעילותה מתקיימים בשוק הקמעונאי, והיתר בשוק המקצועי המבוסס על מסעדות.
מכירותיה השנתיות הסתכמו ב-224 ב-676 מיליון שקל, החברה הציבה לעצמה להגדיל את מכירותיה ל-950 מיליון שקל בתוך שלוש שנים, במקביל לעלייה ב-EBITDA מ-80 עד 90 מיליון שקל השנה, ל-110 עד 125 מיליון שקל ב-2028. הצמיחה תושג בין היתר באמצעות כניסה לשוק תחליפי החלב, שמכירותיו השנתיות עומדות על כמיליארד שקל.
החברה, שחתמה על הסכם לרכישת השליטה (51%) במשק ויילר, יצרנית הטופו הגדולה בישראל לפי שווי של 90 מיליון שקל, וממתינה לאישור רשות התחרות, נערכת להשיג מותג תחליפי חלב בשם feel gad שיציע גם תחליפי חלב וגם מוצרי חלב מועשרים בחלבון.
בנוסף, החברה חתמה על הסכם עם רימילק, יצרנית חלבוני חלב במעבדה, הזהים בהרכבם לחלבוני חלב מהטבע. רימילק היתה הראשונה בישראל לפתח ולקבל את אישור משרד הבריאות לחלב שאינו מן החי. בשבוע שעבר הציגה שטראוס חלב וגבינה מחלבוני חלב, למרות שבשלב זה אינה משווקת את המוצר. עוד נערכת גד להקים מרכז לוגיסטי ומחלבה שיתמכו בהתרחבותה.