סגור
בניין אינטל ב חיפה
בניין אינטל בחיפה (צילום: ערן יופי כהן)

אינטל: ההכנסות עקפו התחזיות, אך הרווח הנקי צנח ב-71%

ענקית השבבים ממשיכה לרשום ירידה בהכנסות, אך הן עמדו על 14.2 מיליארד דולר - מעל הצפי; התחזית לרבעון הנוכחית מעודדת והמניה עולה ב-6% במסחר המאוחר; החברה מחזיקה בפעילות משמעותית בישראל, וציינה בצורה כללית כי "תנאים גיאופוליטיים בינלאומיים", ובהם המלחמה בדרום, עלולים להשפיע מהותית על תחזיותיה

הכנסות אינטל ממשיכות לרדת, אבל החברה מכה את תחזיות האנליסטים: ברבעון השלישי של 2023 עמדו הכנסות ענקית השבבים על 14.2 מיליארד דולר. מדובר בירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אבל נתון גבוה מתחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 13.5 מיליארד דולר. בעקבות כך המניה עולה ב-6% במסחר המאוחר בוול סטריט.
אף שלאינטל פעילות פיתוח וייצור משמעותית בישראל, ובפרט המפעל של החברה בקרית גת שנמצא בקרבה יחסית לרצועת עזה, היא התייחסה להשפעה האפשרית של המלחמה עם חמאס רק בצורה כללית ושטחית, כשציינה ש"תנאים גיאופוליטיים בינלאומיים, כולל השפעות המלחמה של רוסיה באוקראינה, האירועים האחרונים בישראל והמתחים הגוברים בין ארה"ב לסין", לצד שורה של גורמים רבים נוספים, עלולים להשפיע מהותית על תחזיות החברה לרבעון הנוכחי.
הרווח הנקי של החברה צנח ב-71% ל-300 מיליון דולר בלבד, והרווח המתואם למניה עמד על 7 סנט, לעומת תחזיות לרווח מתואם של 21 סנט למניה.
בחלוקה לפי סגמנטים, הירידה הגדולה ביותר נרשמה בפעילות הרשתות של החברה שהכנסותיה ירדו ב-32% ל-1.5 מיליארד דולר, ואחריה פעילות הדאטה-סנטרים וה-AI שעם הכנסות של 3.8 מיליארד דולר רשמה ירידה של 10%. הפעילות המרכזית של אינטל, קבוצת המחשוב, רשמה ירידה צנועה של 3% ל-7.9 מיליארד דולר. מנגד פעילות הפאונדרי של אינטל (ייצור שבבים שפותחו על ידי חברות אחרות), ממשיכה לזנק ורשמה עלייה של 299%. עם זאת, עם הכנסות של 311 מיליון דולר יש לה עוד דרך משמעותית לעבור לפני שתהפוך למנוע הכנסות משמעותית.
מובילאיי, שגם אחרי הנפקתה אינטל עדיין מחזיקה ביותר מ-90% ממניותה, מציגה גם היא ביצועים יפים עם עלייה של 18% בהכנסות ל-530 מיליון דולר.
לאינטל היו גם חדשות טובות לרבעון הנוכחי, והיא צופה בו הכנסות של בין 14.6 מיליארד דולר ל-15.6 מיליארד דולר. עם יתממשו התחזיות תחזור אינטל למסלול הצמיחה אחרי כמה רבעונים קשים של ירידה, והכנסותיה יעלו בשיעור של בין 4.3% ל-11.4%.
"סיפקנו רבעון שלישי יוצא מן הכלל, הודות להתקדמות רוחבית במפת הדרכים שלנו, הסכמים עם לקוחות פאונדרי חדשים ומומנטום כשאנו מביאים בינה מלאכותית לכל מקום", אמר מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, בהודעה לעיתונות. "אנחנו ממשיכים לרשום התקדמות משמעותית בתוכנית האסטרטגית שלנו באמצעות בנייה מחדש של יכולות הביצוע שלנו ועמידה במחויבויות ללקוחות שלנו".