קמפיין הג'ינס של סידני סוויני או עוד מניית מם? אמריקן איגל מזנקת
רשת האופנה השיקה את קמפיין הסתיו בכיכובה של שחקנית הלוטוס הלבן - וזוכה לתגובות נלהבות גם מצד הסוחרים בפורום רדיט וברשתות החברתיות; המניה זינקה ב-9% בפתיחת המסחר, לאחר עלייה של 6.1% אתמול
תגובה לכוכבת או מניית מם חדשה? מניית רשת האופנה אמריקן איגל קופצת ב-9% בפתיחת המסחר, אחרי שבשלב טרום המסחר הגיעה לזינוק של 20%. זאת בהמשך לקפיצה של 6.1% שרשמה אתמול, לאחר השקת קמפיין ג'ינס חדש בכיכובה של סידני סוויני, כוכבת הסדרות "אופוריה" ו"הלוטוס הלבן".
הקמפיין לעונת הסתיו עלה עם הסלוגן "לסידני סוויני יש ג'ינסים נהדרים (של אמריקן איגל)", וכולל ג'קטים וג'ינסים בהשראת השחקנית, שלטי חוצות תלת-ממדיים שבהם סוויני תיצור אינטראקציה עם העוברים והשבים, עדשת סנאפצ'אט שתאפשר לה לדבר עם המשתמשים, וטכנולוגיית מדידה מבוססת בינה מלאכותית. כמו כן, יימכרו
"אני חושב שזה המהלך השיווקי הגדול ביותר בתולדות אמריקן איגל", אמר קרייג ברומרס, סמנכ"ל השיווק של החברה, בראיון ל־Women’s Wear Daily.
אבל לא רק צרכני הג'ינס מתלהבים - גם סוחרי רדיט. מניית אמריקן איגל דורגה במקום הרביעי ברשימת המניות החמות של פלטפורמת Stocktwits, מה שמעיד על עניין רב מצד סוחרי מניות מם. גם בערוץ WallStreetBets ברדיט פורסמו עשרות תגובות, חלקן בוטות, שתומכות בהזנקת המניה.
בשבוע האחרון קם לתחיה טירוף מניות המם. התופעה הייתה בשיאה בתחילת 2021, ובה משקיעים פרטיים התאגדו ברשתות חברתיות שונות - ובעיקר בפורומים באתר רדיט, חלקו טיפים למסחר ועודדו ניפוח מניות - לרוב במטרה להוביל להפסדים של משקיעים שמחזיקים בפוזיציות שורט על אותן המניות.
בשבוע שעבר הזניקו סוחרי המם מפורום רדית את מניית הנדל"ן אופנדור, אחריה את רשת בתי הכלבו קוהל'ס ואתמול הצטרפו לחגיגה גם רשת הדונאטס קריספי קרים ויצרנית מצלמות האקסטרים גו-פרו.
שיעור השורט במניות אמריקן איגל עומד על 12.2% מהמניות הנסחרות, לפי נתוני LSEG.
מניית אמריקן איגל צנחה ב-35% מאז תחילת השנה. החברה דיווחה בסוף מאי על הפסד ברבעון הפיסקלי הראשון, משכה את תחזיות 2025 והזהירה מהשפעות הצרכנים השחוקים והתלות הגבוהה בספקים בסין על המכירות שלה. הדוחות הבאים צפויים להתפרסם רק ב-4 בספטמבר, כך שעד אז - הבמה נתונה לרשתות החברתיות.
בבנק ההשקעות ג'פריז מסרו ללקוחות כבר בחודש יוני כי החברה תתמקד בצמצום עלויות מגורמים חיצוניים וגיוון שרשרת האספקה. מתוך שישה אנליסטים שעוקבים אחר המניה, ארבעה ממליצים להחזיק, אחד למכור ואחד בלבד לקנות.
החיבור עם סוויני אינו הפעם הראשונה שבה שיתוף פעולה עם ידוען דחף את מניות החברה למעלה. ב-2020, למשל, מניות קרוקס זינקו לאחר שהזמר ג'סטין ביבר רמז על קולקציית שיתוף פעולה עם יצרנית הנעליים.
גם בישראל - מניית עדיקה זינקה ביותר מ-20% ביום אחד בנובמבר 2020, אחרי שכוכבת הטיקטוק הבינלאומית צ'ארלי דמיליו העלתה סרטון שבו היא לובשת חולצה של המותג הישראלי.






























