סגור

בלעדי
ישראל קנדה רכשה 11.5% נוספים ממניות נורסטאר מידי חיים כצמן

כצמן יורד לאחזקה של 29% בנורסטאר מול 22% של ישראל קנדה; הרכישה האחרונה נעשתה תמורת 180 מיליון שקל במחיר של 50 שקלים למניה; ברק רוזן ואסי טוכמאייר עלו אתמול לאחזקה של 10% בנורסטאר, שבאמצעותה שולט חיים כצמן בענקית הנדל"ן גזית גלוב

הדרמה בגזית גלוב נמשכת: לכלכליסט נודע כי ישראל קנדה רכשה הבוקר 11.5% נוספים ממניות נורסטאר מידי חיים כצמן במחיר של 50 שקלים למניה. הרכישה נעשתה תמורת 180 מיליון שקל.


הרכישה נעשתה בהסכמה ואחרי שישראל קנדה התחייבה לא לעבור מעבר לאחזקה של 22.6% בחברה. כצמן ישאר עם 29%, ישראל קנדה עם 22%. הפגישה בין כצמן וברק רוזן נערכה במשך כל הלילה ונמשכה יותר מארבע שעות, קרוב לחמש לפנות בוקר.

1 צפייה בגלריה
ברק רוזן ו חיים כצמן
ברק רוזן ו חיים כצמן
מימין: ברק רוזן וחיים כצמן
(צילום: אוראל כהן)

עם 29% ממניות החברה, המשמעות מבחינת כצמן עלולה להיות תחילת סוף השליטה שלו בגזית גלוב. ישראל קנדה מצידה התחייבה שלא לחבור לבעלי מניות אחרים נגד כצמן שימשיך לנהל את הקבוצה.
היום חשף כלכליסט כי רוזן וטוכמאייר ינסו לחבור לרמי לוי ואיציק סלע למאבק בכצמן. ברק רוזן ואסי טוכמאייר עלו אתמול לאחזקה של 10% בנורסטאר, שבאמצעותה שולט חיים כצמן בענקית הנדל"ן גזית גלוב.
תקנון נורסטאר וחוק הריכוזיות יקשו עליהם להשתלט עליה, אך לכלכליסט נודע כי השניים ינהלו מגעים עם בעלי מניות מיעוט אחרים.
חיים כצמן מסר בתגובה: "אנחנו שמחים על הבעת האמון של קנדה ישראל בנורסטאר ובגזית גלוב. אנחנו רואים בזה מהלך חיובי משום שמדובר בבעלי מניות בעלי מוניטין וניסיון רב בתחום הנדל"ן. הקבוצה תמשיך לפעול להשאת ערך לבעלי המניות שלה".
בנקאי ההשקעות בעסקה של ישראל קנדה וכצמן הוא לידר.