סגור

הפסד לחיים כצמן: נדחתה תביעת נורסטאר נגד פימי בעסקת אורמת

בעלת השליטה בגזית גלוב הגישה ב-2017 תביעה בסכום של 19.5 מיליון שקל נגד קרן פימי; נורסטאר דרשה את הסכום כחלק מהתמורה שקיבלה הקרן מחברה יפנית לה מכרה את השליטה באורמת; אך בית המשפט קיבל את טענות פימי, שהגישה חוות דעת מומחה, בעוד נורסטאר לא צירפה חוות דעת כזו

בעלת השליטה בגזית גלוב הגישה ב-2017 תביעה בסכום של 19.5 מיליון שקל נגד קרן פימי. נורסטאר דרשה את הסכום כחלק מהתמורה שקיבלה הקרן מחברה יפנית לה מכרה את השליטה באורמת. אך בית המשפט קיבל את טענות פימי, שהגישה חוות דעת מומחה, בעוד נורסטאר לא צירפה חוות דעת כזו.


שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל עמית אניסמן, דחתה את התביעה בסכום של 19.5 מיליון שקל שהגישה נורסטאר נגד פימי ב-2017. נורסטאר דרשה את הסכום כחלק מהתמורה שקיבלה קרן פימי מאריקס היפנית, לה מכרה את השליטה באורמת, אף שב-2015 כבר נערכה התחשבנות בין הצדדים, ובסיומה נקבע כי פימי אינה חייבת דבר לנורסטאר.

1 צפייה בגלריה
חיים כצמן
חיים כצמן
חיים כצמן
(צילום: עמית שעל)

פימי רכשה חלק ממניות אורמת מנורסטאר ב-2011 בהסכם שכלל מנגנון התאמה לפיו נורסטאר תהיה זכאית לאפסייד מכל מכירה עתידית של המניות בידי פימי, במקרה שמחיר המניה יעלה מעל רף שנקבע בהסכם. בפברואר 2015 מכרו בעלי המניות של אורמת תעשיות את מניותיהם לאורמת טכנולוגיות, ואורמת תעשיות נמחקה מהמסחר, בלי שחצתה את הרף עליו דובר בעסקה.
השופטת קיבלה את טענות פימי שהגישה חוות דעת מומחה, בעוד נורסטאר לא צירפה חוות דעת כזו. השופטת קבעה כי עסקת המיזוג היוותה עסקת מכירה לצורך מנגנון ההתאמה האמור, כי מנגנון ההתאמה מוצה בעסקת המיזוג, ומכאן שלא הגיע לנורסטאר אפסייד כלשהו בגין מכירת מניות פימי באורמת טכנולוגיות.
פימי יוצגה בהליך על ידי עורכי הדין יואב רזין, ירון רוסמן ואור אמזל ממשרד נשיץ, ברנדס אמיר. נורסטאר יוצגה בהליך על ידי עו"ד רלי לשם ממשרד מיתר.