סגור

בלעדי
דרמה בגזית גלוב: רוזן וטוכמאייר הגיעו לאחזקה של 10% בבעלת השליטה

חברת ישראל קנדה הגדילה במפתיע את אחזקותיה בנורסטאר, בעלת השליטה בגזית גלוב שבשליטת חיים כצמן; ישראל קנדה תתקשה לאתגר לבדה את השליטה של כצמן בחברה, אך יכולה להקשות עליו. כצמן: "מברך על הבעת האמון של קנדה ישראל"

במהלך דרמטי של רכישת מניות מגיעה ישראל קנדה במפתיע לאחזקה של כ-10% במניות חברת נורסטאר, בעלת השליטה בגזית גלוב, ומאתגרת את השליטה של חיים כצמן בחברה. אתמול הגדילה ישראל קנדה את אחזקותיה והפכה לבעלת עניין.
כצמן מחזיק בכ-40% ממניות נורסטאר, כש-15% ממניות נורסטאר מוחזקות על ידו באמצעות באמצעות חברה בשם פרסט יו אס, שבה הוא שותף עם מרטין קליין שמחזיק ב-28% ממניות החברה המשותפת כשביתר ה-72% מחזיק כצמן.
2 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 1.4.21 חיים כצמן
מוסף שבועי 1.4.21 חיים כצמן
חיים כצמן
(צילום: עמית שעל)
נורסטאר עצמה אינה חברה גדולה, אך היא מחזיקה בשליטה (55.25%) בגזית גלוב שנסחרת בשווי 3.8 מיליארד שקל והיא אחת מחברות הנדל"ן הישראליות הבולטות, עם אחזקות בנדל"ן מסחרי מניב חובק עולם, בישראל, ברזיל, צפון אמריקה, מרכז ומזרח אירופה וארצות סקנדינביה.
נורסטאר נסחרת בבורסת ת"א לפי שווי של כמיליארד וחצי שקל אחרי שזינקה היום ב-37.2% ברקע הרכישות שביצעה ישראל קנדה. מניית נורסטאר ריכזה היום מחזור חריג של 59.5 מיליון שקל, לעומת מחזור ממוצע של 4.5 מיליון שקל ב-90 הימים האחרונים. מניית גזית גלוב עצמה זינקה ב-7.1% גם כן במחזור גבוה יחסית של 14.5 מיליון שקל לעומת ממוצע של 9.2 מיליון שקל ב-90 הימים האחרונים.
ישראל קנדה שנשלטת בידי ברק רוזן ואסי טוכמאייר, תתקשה לאתגר לבדה את השליטה בנורסטאר, ודרכה את השליטה בגזית גלוב, אבל היא בהחלט יכולה לעשות צרות לכצמן. בעל מניות מיעוט נוסף בנורסטאר הוא איש הנדל"ן איציק סלע, שמחזיק ב-5% ממניות החברה כחלק מאחזקות של מניות בודדות שלו בחברות ציבוריות.
2 צפייה בגלריה
בעלי השליטה בישראל קנדה אסי טוכמאייר ו ברק רוזן
בעלי השליטה בישראל קנדה אסי טוכמאייר ו ברק רוזן
בעלי השליטה בישראל קנדה, אסי טוכמאייר וברק רוזן
(צילום: אוראל כהן)

ככל הידוע מהלך רכישת המניות נעשה שלא בתיאום עם כצמן. יתרה מכך: פרסט יו אס הגדילה את אחזקותיה בגזית גלוב בימים האחרונים ברכישות של כ-3 מיליון שקל. יתכן שכצמן הריח שמישהו מנסה להיכנס לפוזיציה במניה ולעשות לו צרות.
חיים כצמן, בעל השליטה בנורסטאר, הגיב למהלך המפתיע של רוזן וטוכמאייר: "אני מברך על הבעת האמון של קנדה ישראל, חברה עתירת זכויות בתחום הנדל"ן, שמצטרפת להבעת האמון של יצחק סלע, גם הוא משקיע בעל מוניטין וניסיון רב בנדל"ן. אני מאמין שלנורסטאר עוד יש דרך ארוכה למעלה ונמשיך לפעול להשאת ערך לטובת כל בעלי העניין בחברה".