סגור
מימין: ליאור לאמש ושחר שמאי, ממייסדי GK8
מימין: ליאור לאמש ושחר שמאי, ממייסדי GK8 (רוני הרמן roni herman)

חברת הקריפטו הישראלית GK8 של ליאור לאמש ושחר שמאי נמכרת

הפלטפורמה לניהול ואבטחת נכסים דיגיטליים למוסדיים שנרכשה על ידי צלזיוס בנובמבר 2021 תמורת 115 מיליון דולר, נמכרת כחלק מהליך פשיטת הרגל. הרוכשת: חברת הקריפטו הקנדית גלקסי דיגיטל (Galaxy Digital) שנסחרת לפי שווי של 1.41 מיליארד דולר

הנכס המשמעותי ביותר של חברת הקריפטו הישראלית-אמריקאית צלזיוס נמכר כחלק מהליך פשיטת הרגל. GK8, פלטפורמה לניהול ואבטחת נכסים דיגיטליים למוסדיים, צפויה להימכר לחברת גלקסי דיגיטל (Galaxy Digital), חברה קנדית שנסחרת לפי שווי של 1.41 מיליארד דולר. המכירה מותנת באישור בית המשפט, כחלק מהליך פשיטת הרגל אותה מנהלת צלזיוס בניו יורק.
צלזיוס רכשה בנובמבר 2021 את GK8, שהוקמה ב-2018, תמורת 115 מיליון דולר. זו הייתה הרכישה הגדולה והמשמעותית ביותר של צלזיוס, שהייתה באותם ימים אחת מפלטפורמות הלוואות הקריפטו הדומיננטיות בתחום. GK8 נותרה חברה עצמאית גם אחרי הרכישה, וצפויה להמשיך להתנהל באופן דומה גם תחת שליטתה של גלקסי.
ליאור לאמש ושחר שמאי מייסדי החברה ישארו בתפקיד מנכ״ל ו-CTO בהתאמה. גורמים מקורבים לחברה מסרו כי לאור הדרמה שהתחוללה בצלזיוס, גם מייסדיה פעלו למכור את החברה לגורם אחר. צלזיוס עצמה ביקשה את אישור בית המשפט למכור את החברה עוד בספטמבר האחרון, והליך המכירה נוהל במכרז.
הרכישה של GK8 היא אבן דרך קריטית במאמצנו ליצור פלטפורמה פיננסית הוליסטית לניהול נכסים דיגיטליים, שתאפשר ללקוחותינו להחזיק את הנכסים הדיגטלים שלהם בגלקסי או מחוצה לה, מבלי להתפשר על אבטחה ופונקציונליות", אמר מייק נובוגרץ, מייסד ומנכ״ל גלקסי. ״שילוב GK8 בהיצע הכולל שלנו בנקודת המפנה הזו בתעשייה כולה מדגיש גם את הרצון המתמשך שלנו לגדילה אסטרטגית של גלקסי באופן בר קיימא״.
מייק נובוגרץ הוא משקיע קריפטו בולט. בין השקעותיו הקולניות ביותר היה פרויקט המטבע היציב האלגוריתמי – טרה\לונה. להנצחת הפרויקט שבו האמין קעקע את זרועו, במה שאחר כך התייחס כטעות. פרויקט זה קרס במאי האחרון לחלוטין, מה שנתן את האות לשרשרת פשיטות רגל בשוק הקריפטו בכללותו.
בין היתר, גם חברת צלזיוס הישראלית שהייתה מושקעת בפרויקט, מצאה את עצמה סובלת ממשבר אמון גדול בקרב לקוחותיה - שבחרו לפדות ממנה כספים בקצב מהיר. חוסר היכולת של צלזיוס לעמוד בדרישת המשיכות הביאה אותה לעצור כל משיכות מהפלטפורמה ביוני ולהכריז על פשיטת רגל ביולי האחרון. בחודשים האחרונים החברה מנהלת ארגון מחדש של עסקיה בהליך פשיטת רגל בארה"ב. מכירת GK8 נעשית בין היתר כדי להשיב חובותיה לנושיה שעומדים על 4.7 מיליארד דולר.
״אנו נרגשים לקראת האפשרות להצטרף לגלקסי שעם תמיכתה נמשיך להביא את יכולות הקריפטוגרפיה והאבטחה שלנו למוסדות פיננסיים העוסקים בניהול נכסים דיגיטליים״, ציין ליאור לאמש, מייסד שותף ומנכ״ל GK8.