סגור

בלעדי
יורם נוה לדח"צ: "יש אופציה שלא תשתתף בהצבעה על MAX"

מנכ"ל כלל החזקות שלח הודעת ווטסאפ לסמי מועלם, שבה כתב כי קיימת בפניו אפשרות ללכת לישיבת הדירקטוריון שדנה ברכישת חברת כרטיסי האשראי ולא להשתתף בהצבעה. נוה: "הוא התלבט ואמרתי לו את המובן מאליו"

מנכ"ל כלל החזקות יורם נוה שלח לפני ישיבה משמעותית בדירקטוריון הודעת וואטסאפ לדח"צ סמי מועלם, שממנה ניתן להבין לכאורה כי הוא מכוון אותו שלא להשתתף בהצבעה על עסקת MAX.
ל"כלכליסט" הגיע נוסח ההודעה שבה כתב נוה, כנראה בהמשך לדין ודברים בין השניים - ומאחר שמועלם נודע כמתנגד מוביל לעסקת MAX - "יש עוד אופציה והיא שתבחר לא להשתתף בהצבעה. תקשיב ותלך לפני".
נוה טוען כי מדובר באמירה לגיטימית שבה כמנכ"ל הוא מציג אפשרות בפני דירקטור שמתייעץ עמו. אבל גורמים אחרים הנוגעים לעניין טוענים כי יש בכך הכוונה של מועלם למצב שבו יגבר הסיכוי להעביר את העסקה. מועלם עצמו טען באחרונה כי בכלל ביטוח קיים "ממשל תאגידי אפל" ובין היתר טען כי המנכ"ל יורם נוה שולט למעשה בענייני החברה, זאת לאחר שמועלם התפטר מתפקידו והחליט לא לעמוד לבחירה לקדנציה נוספת באסיפה שתיערך בשבוע הבא.
ההודעה נשלחה ב־27 ביולי. יממה אחר כך נערכה ישיבה שבה היה הדירקטוריון אמור לקבל החלטה. שלושה דירקטורים התנגדו לעסקה, מועלם שהביע התנגדות נחרצת מתחילת הדיונים באפריל, מלי מרגליות ודוד גרנות שהוא נציג של אלפרד אקירוב.
בישיבה זו לא נפלה החלטה מאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמות. עסקת MAX שאותה מובילים היו"ר חיים סאמט היו"ר ונוה, נחתמה בסופו של דבר באוגוסט אחרי שמזכר כוונות נחתם כבר באפריל. הדיון הבא נערך ב־11 באוגוסט, היום האחרון שבו ניתן היה לחתום על הסכם, לפי מזכר הכוונות. בישיבה זו כבר הועלה הנושא להצבעה והעסקה התקבלה ברוב של 6 נגד 3.
נוה אמר בתגובה כי: "לפני אחד הדיונים בעניין עסקת MAX בדירקטוריון, שיתף אותי סמי מועלם בכך שלמרות שהתנגד במקור, הוא מתלבט לגבי אופן הצבעתו בישיבה הקרובה וכי הוא מתכוון להגיע לדיון 'בראש פתוח', כדבריו. בתשובתי, אמרתי למועלם את המובן מאליו: שיש לו תמיד גם את הזכות להימנע או לא להשתתף בהצבעה. צר לי על הניסיון של מועלם להוציא דברים מהקשרם".
במכתב ההתפטרות שלו ציין מועלם שתי סיבות עיקריות להחלטתו: מטבחון שקיים לדבריו בדירקטוריון כלל בהובלת סאמט, והתנהלות מנוגדת לממשל תאגידי תקין סביב הפרוטוקולים של דיוני החברה, שחלקם מובאים לאישור רק שנתיים לאחר קיום הדיונים. מועלם טען שלפני אותה ישיבה, ב־28 ביולי, כינס סאמט מטבחון שבו נכחו כל התומכים בעסקת MAX ובה נמנע מהדירקטורים המתנגדים להיכנס. לטענת מועלם הוא התפטר כי סאמט ביקש שלא להאריך את כהונתו בשל התנגדותו לעסקת MAX.
על דבריו אלה כתבה כלל כי מועמדתו לא תובא לתקופה נוספת "על רקע הכשלים בתפקודך — לרבות התנהלות פוגענית שפגעה בעבודה התקינה של הדירקטוריון, נוכחות פרונטלית דלה בישיבות, סירוב מתמשך לכהן בתפקידים שונים ועוד".
כלל החזקות נמצאת במאבק נגד אלפרד אקירוב ואלרוב שבשליטתו, שמבקשת להשתלט על כלל החזקות ומתנגדת לעסקת MAX. במסגרת נייר עמדה נגד אלרוב שהוציאה כלל היא ציטטה חלק ממכתב של מועלם שכתב כי "ככל שמי מהדירקטורים חלילה נפגע מאמירה זו או אחרת הוא מוסר את התנצלותו המלאה ביחס לביטויים האישיים וכי לא היתה כוונה כזו מצידו". בהמשך ההודעה האשימה כלל כי מועלם הפר את חובת הסודיות והאמון שלו כלפי החברה ואיימה בתביעה של 2.5 מיליון שקל נגדו.
רשות ני"ע זימנה את מועלם לעדות על דבריו אבל עד כה לא נקטה בשום צעד מול הנהלת כלל, ויתרה מכך, ענת גואטה יו"ר הרשות אמרה דברים שמהם ניתן להבין כי היא בצד של כלל החזקות מול אקירוב. גואטה שנדרשה להסברים בידי אלרוב, הבהירה כי לא התכוונה לאלרוב בדברים המיוחסים לה.