סגור
אורי לוין מנכל בנק דיסקונט
אורי לוין

בלעדי
אחרי שהכפיל את הרווח של דיסקונט: אורי לוין פורש וימונה למנכ"ל תדהר

מנכ"ל דיסקונט בשלוש וחצי השנים האחרונות, אורי לוין, הדהים הבוקר עם הודעה על פרישתו מהבנק. הוא ימשיך לכהן בתפקיד בחודשים הקרובים ולאחר מכן ימונה למנכ"ל קבוצת הנדל"ן תדהר ולשותף בחברה. לוין: "העשור המקצועי האחרון בחיי הוקדש כולו למסע המופלא שעברה קבוצת דיסקונט, עד להפיכתה לגוף עוצמתי ודומיננטי. אני עוזב בית"

רעידת אדמה בבנק דיסקונט: אורי לוין, מנכ"ל הבנק, החליט לפרוש מתפקידו - הוא עדכן הבוקר את הנהלת הבנק ואת הדירקטוריון בהחלטתו.
לוין פורש נוכח מינויו הצפוי לתפקיד מנכ"ל קבוצת הנדל"ן תדהר. ההערכות בשוק הן כי לוין לא יכהן רק כמנכ"ל שכיר אלא יקבל מניות שיהפכו אותו לשותף בתדהר.
שכרו של לוין כיום מוגבל בשל חוק שכר הבכירים החל בבנקים. כיוון שתדהר היא חברה פרטית לא ניתן לדעת מה יהיה שכרו של לוין אך ניתן להניח כי המעבר יניב לו שדרוג דרמטי בתנאי ההעסקה, זאת בנוסף להפיכתו, כאמור, לשותף בחברה.
לוין, מונה לפני שלוש וחצי שנים לתפקיד מנכ"ל דיסקונט לאחר שנים בשורה של תפקידים בכירים בבנק. הוא צפוי להמשיך לכהן בתפקיד המנכ"ל בחודשים הקרובים, עד שייבחר לו מחליף. בעשור האחרון כיהן לוין בתפקידי ניהול שונים בקבוצת דיסקונט, בהם CFO וראש חטיבת תכנון ואסטרטגיה, וכן כמנכ"ל דיסקונט ניו יורק.
לוין הביא במהלך כהנותו להכפלת הרווח הנקי (מ-1.7 מיליארד שקל ב-2019 ל-3.5 מיליארד שקל ב-2022) ולשיא בתשואה להון (מ-9.4% ב-2019 ל- 15.1% ב-2022). הוא ביצע שורת מהלכים בקדנציה שלו, בהם הפיכת פייבוקס לחברה פרטית והכנסת שופרסל כשותף. זאת לצד הקמת חברה בת חדשה למתן אשראי דיגיטלי בשיתוף עם איזבוב. נקודת ציון נוספת בקדנציה של לוין היא תוכנית לפרישת 700 עובדים מהבנק שבוצעה בשנה שעברה.
לוין מסר: "העשור המקצועי האחרון בחיי הוקדש כולו למסע המופלא שעברה קבוצת דיסקונט עד להפיכתה לגוף עוצמתי ודומיננטי שמאתגר את המערכת הפיננסית בישראל. בנינו מנועי צמיחה, ייעלנו את הקבוצה והצגנו תוצאות חסרות תקדים ביחס למקום שבו היה דיסקונט רק לפני עשור.
אני גאה ומאושר שהייתה לי הזכות לקחת חלק במסע המרתק הזה. ברמה האישית, אני עוזב בית. אמנם אסיים בחודשים הקרובים את תפקידי ואפנה לאתגר מקצועי חדש, אבל הלב שלי תמיד, תמיד, יישאר ירוק".
1 צפייה בגלריה
יו"ר דירקטוריון דיסקונט שאול קוברינסקי על רקע סניף של דיסקונט
יו"ר דירקטוריון דיסקונט שאול קוברינסקי על רקע סניף של דיסקונט
יו"ר דירקטוריון דיסקונט שאול קוברינסקי
(צילום: צפריר אביוב, רמי זרניגר)
יו״ר דירקטוריון דיסקונט, שאול קוברינסקי, מסר: ״אורי לוין הנהיג את דיסקונט במצוינות בתקופות מורכבות מאוד, כולל בתקופת משבר הקורונה ובתקופת משבר כלכלי עולמי. בשם כל משפחת דיסקונט אני מבקש להודות לו על תרומתו המשמעותית וארוכת השנים לקבוצה ולאחל לו הצלחה במסע הבא שלו. אני משוכנע שהמנכ"ל שימנה הדירקטוריון, יחד עם ההנהלה המצוינת בבנק, ימשיכו את תנופת הצמיחה בה נמצאת הקבוצה בעזרת חדשנות, יצירתיות והתאמה למציאות הפיננסית העולמית המשתנה״.
יו"ר תדהר, גיל גבע, מסר: " אורי הוא מנהל מצוין עם יכולות מנהיגות יוצאות דופן וניסיון ניהולי ועסקי מוכח. תדהר צומחת בהתמדה, ואנחנו משוכנעים שאורי יידע להצעיד את תדהר לפסגות חדשות בחייה כקבוצה מובילה בישראל. אורי מצטרף לצוות מצוין וביחד – השמיים הם הגבול".
קבוצת תדהר היא מקבוצות הנדל"ן הגדולות בישראל. הקבוצה נוסדה ב-1993 ועוסקת בייזום, תכנון, בנייה וניהול של שכונות ומגדלי מגורים, מבני משרדים ומתחמים לתעסוקה, לוגיסטיקה ומסחר. בנוסף, מחזיקה תדהר במאות אלפי מ"ר של נכסים מניבים. מאז הקמתה בנתה תדהר יותר מ-20,000 יחידות דיור וכ-2 מיליון מ"ר של משרדים ומסחר במאות פרויקטים בארץ ובעולם.