סגור

בלעדי
מג'יק רוכשת את APPUSH הישראלית ב-25 מיליון דולר במזומן

שני מייסדי החברה הנרכשת, שפועלת בתחום דומה לזה של איירונסורס, ייפגשו עם 10 מיליון דולר כל אחד משום שכמעט ולא גייסו כסף מאז הקמתה ועדיין מחזיקים בכ-80% מהמניות

חברת התוכנה הוותיקה מג'יק נכנסת לתחום האדטק וגיימינג באמצעות רכישה קטנה אך מעניינת של חברת הסטארט אפ הישראלית APPUSH (לשעבר VIDSTART), כך נודע ל"כלכליסט".
מג'יק המנוהלת על ידי אריק קילמן תשלם 25 מיליון דולר במזומן עבור החברה שהוקמה ב-2015 על ידי רותם גינדי (33) ומאור ששון (31). השניים עדיין מחזיקים כ-80% ממניות החברה, כך שכל אחד מהם ייפגש עם 10 מיליון דולר. גינדי משמש כמנכ"ל החברה.
אפפוש פיתחה פלטפורמה לשיווק משחקים ופועלת בשוק של איירונסורס שנמכרה לפני שבועיים ליוניטי האמריקאית לפי שווי של 4.4 מיליארד דולר. אפפוש לא גייסה כסף מקרנות הון סיכון והתממנה ממקורות עצמיים שכן הייתה רווחית משלב מאוד מוקדם בחייה.
גם כיום החברה רווחית ומוכרת בקצב של כ-50 מיליון שקל בשנה לאחר שצמחה ב-200% בשלוש השנים האחרונות. זאת כאשר היא מעסיקה 10 עובדים בלבד במשרדיה בתל אביב.
לאחר הרכישה, שני המייסדים ימשיכו לעבוד באפפוש שתהפוך לחטיבה במג'יק. מבחינתה של מג'יק מדובר בתוספת של פעילות רווחית שיכולה להרחיב את קו המוצרים שלה בפניה לאותם לקוחות. מג'יק, בשליטת קבוצת פורמולה, נסחרת בתל אביב ובניו יורק סביב שווי של מיליארד דולר לאחר שכמעט ולא ירדה מתחילת 2022. אביחי מיכאלי, יועץ לחברות סטארט אפ, ליווה את עסקת המכירה של אפפוש.