סגור
ועידת התחזיות 2022 ישי דוידי מייסד ומנכל קרן פימי
ישי דוידי (צילום: יריב כץ)

פימי רכשה מאלביט מערכות את עשות אשקלון - בכמעט 300 מיליון שקל

קרן ההשקעות של ישי דוידי רכשה 85% מהמניות שהחזיקה אלביט; עשות עוסקת בתחום ייצור מערכות הנעה, ממסרות ומכלולים לכלי רכב משוריינים ולתעופה הצבאית והאזרחית; ב-2021 עמד מחזור המכירות שלה על 342 מיליון שקל

קרן פימי דיווחה הבוקר (ה') כי השלימה את רכישת 85% ממניות עשות אשקלון מאלביט מערכות בתמורה ל-291 מיליון שקל.
עשות אשקלון עוסקת בתחום ייצור מערכות הנעה, ממסרות ומכלולים לכלי רכב משוריינים ולתעופה הצבאית והאזרחית. בעבר הייתה חברה בת של התעשייה הצבאית (תעש מערכות), עד הפרטתה ב-2019 ומכירתה לאלביט מערכות שבשליטת מיקי פדרמן. שווי החברה עומד על 34 מיליארד שקל והיא החמישית בגודלה בבורסת תל אביב.
עשות אשקלון מחזיקה בחברה הבת Reliance Gear שפועלת באילינוי שבארה"ב ועוסקת בייצור מערכות גלגלי שיניים ורכיבים נוספים למשוריינים. ב-2021 מחזור המכירות של עשות אשקלון עמד על כ-342 מיליון שקל, הרווח התפעולי היה כ-21 מיליון שקל וה-EBITDA שלה היה כ-35 מיליון שקל.
את הרבעון הראשון של 2022 סיימה עם מכירות של כ-76 מיליון שקל ועם רווח תפעולי של כ-9 מיליון שקל. ההון העצמי שלה עומד על כ-283 מיליון שקל.
המייסד והמנכ"ל של קרן פימי, ישי דוידי מסר הבוקר בהתייחס לרכישת עשות אשקלון כי המהלך מהווה המשך לאסטרטגיה של הקרן לרכישת השליטה בחברות שלהן פוטנציאל צמיחה גבוה: "עשות פועלת בתחום התעופתי והצבאי ועומדת בחוד החנית של התעשיות הביטחוניות בישראל. התחומים שבהם היא עוסקת והשילוב של הניסיון של פימי בהשבחת חברות, ביחד עם הידע הרב של המנהלים והעובדים בחברה, יובילו להערכתו למיצוי פוטנציאל הצמיחה המשמעותי של החברה ולהרחבת הפריסה הגלובלית שלה".
בעקבות הדיווח הנוכחי והדיווחים האחרונים על שני החוזים החדשים של אלביט מערכות, העומדים על סך של 768 מיליון דולר ביומיים, מניית החברה עולה היום ב-4%.