סגור

פרסום ראשון
שבועות לפני הטלת מס על משקאות ממותקים: טמפו נכנסת לשוק החלב

טמפו מזון תרכוש 24% מחברת א. סיימן סחר, המייבאת ומוכרת גבינות ומוצרי חלב

חברת המשקאות טמפו מתרחבת לתחום החלב. בהמשך לחשיפת כלכליסט על מו"מ בין הצדדים, חתמה טמפו, דרך החברה-הבת טמפו מזון, על הסכם לרכישת 24% ממניותיה של חברת א. סיימן סחר, העוסקת ביבוא, שיווק ומכירה של גבינות, חמאות ומוצרי חלב נוספים וכן ממרחים ומוצרי מעדנייה. טמפו חשפה את ההסכם בדו"חות הרבעון השלישי שפרסמה היום (רביעי).
סיימן סחר הוקמה על ידי נני סיימן, שעלתה מצרפת והקימה לפני 37 שנה את החברה. סיימן העמידה את החברה למכירה לפני כשנתיים ודרשה תמורתה כ-100 מיליון שקל. החברה לא פרסמה לפי איזה שווי בוצעה העסקה, שעל פי הערכות, מהווה שלב ראשון בדרך לרכישת השליטה ומלוא הבעלות בה. ההערכות הן כי סיימן עצמה תישאר לנהל את הפעילות בשנים הקרובות.
במסגרת ההסכם ניתנו לטמפו מזון אופציות לרכישת מניות נוספות של סיימן, עד לשיעור של 100% ממניותיה של סיימן. במקביל חתמו החברה וטמפו שיווק על הסכם עם סיימן, שלפיו טמפו תפיץ ותמכור בבלעדיות את מוצרי סיימן בישראל וברשות הפלסטינית תמורת עמלות הפצה ומכירה. הסכם ההפצה והמכירה הוא לתקופה של עשר שנים, שעשויה להתארך בהתאם לרצון הצדדים.
העסקה יוצאת לדרך שבועות ספורים לפני שיוטל מס קנייה על משקאות מתוקים, המהווים את ליבת פעילותה של טמפו, הצפויה להיפגע בעקבות התייקרות המשקאות.
מבחינת טמפו מדובר בהתפתחות משמעותית. חברת המשקאות הגדולה ביותר בארץ, החברה המרכזית, עוסקת בתחום החלב באמצעות חברת טרה, שהיא החברה השלישית בשוק החלב. טמפו מעוניינת גם כן להיכנס לענף זה, אבל לא באמצעות ייצור בשלב זה, אלא דרך יבוא. עם זאת, עבור טמפו מדובר עדיין ברכישה מורכבת, שכן אין לה מערכת הפצה של מוצרים מצוננים. כיום מופצים המוצרים של נני באמצעות מערך ההפצה של נטו.
חזרת המשק לשגרה ופתיחת הברים, המסעדות ובתי קפה היטיבה עם חברת המשקאות, שחתמה את הרבעון השלישי עם עלייה במכירות וברווח.
מכירות טמפו צמחו ב-23.7% ל-500 מיליון שקל, והרווח הנקי קפץ ב-45% ל-46.5 מיליון שקל. הרווח הגולמי של החברה עלה ב-16.8%, מה שהוביל לשחיקת הרווחיות הגולמית ל-35.2% מהמכירות, לעומת 37.3% בתקופה המקבילה אשתקד.
עלייה מתונה בהוצאות אפשרה לחברה להציג צמיחה של 35.7% ברווח התפעולי, שהסתכם ב-62.7 מיליון שקל, כך שהרווחיות התפעולית עלתה ל-12.5%, לעומת 11.4% ברבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה במכירות וברווח נרשמה בכל זרועות הפעילות של החברה. מכירות המשקאות האלכוהוליים צמחו ב-27.7% ל-203 מיליון שקל, והרווח התפעולי שלהם צמח ב-35.6% ל-40 מיליון שקל.
מכירות המשקאות הלא אלכוהוליים צמחו ב-24.1% ל-247.2 מיליון שקל, והרווח התפעולי צמח ב-22.8% ל-35 מיליון שקל. מכירות היין של ברקן צמחו ברבעון ב-8.5% ל-49.8 מיליון שקל, והרווח צמח ב-20.5% ל-10 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
גבינת מסקרפונה של חברת סיימן
גבינת מסקרפונה של חברת סיימן
גבינת מסקרפונה של חברת סיימן
(צילום: מורג ביטן)